قوانین برای برخورد با متخلفان عرضه کننده دخانیات بازدارنده نیست

معاون سازمان میراث فرهنگی از بازدارنده نبودن قوانین کشور در برخورد با متخلفان عرضه کننده دخانیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، از ابلاغ بیانیه هایی در این راستا برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: فعالیت های نظارتی به مراکز مختلف از جمله در حوزه اقامتی و پذیرایی انجام شد چرا که نظارت بر این موارد براساس آیین نامه مصوب دولت در شهریور ماه 94 بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

وی تاکید کرد: برای نهادینه شدن کنترل دخانیات نیاز به بازنگری در قوانین داریم چرا که قوانین فعلی در برخورد با متخلفان باز دارنده نیستند.

رحمانی موحد افزود: برخی مراکز تفریحی با ضوابط میراث فرهنگی فعالیت نمی‌کنند و به صورت خود جوش یا از طریق اصناف کار می کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی عرضه قلیان از جمله برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی است، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا در مراکز اقامتی مکان خاصی برای استعمال دخانیات در نظر دارند که در ایران متاسفانه این موضوع در نظر گرفته نشده است.

رحمانی موحد با بیان اینکه شدت و میزان برخوردها با متخلفان متغیر است، گفت: باید میزان نظارت ها را بیش از پیش افزایش دهیم و با متخلفان متناسب با تخلف آنها برخورد کنیم.

بیش از 68 طرح برای کنترل تخلف در حوزه عرضه دخانیات اجرا شد
موسوی رییس اداره اماکن عمومی ناجا از اجرای بیش از 68 طرح در سراسر کشور برای کنترل تخلف در حوزه عرضه دخانیات خبر داد و گفت: در این طرح ها 31 هزار و 886 مورد بازدید از واحدهای صنفی داشتیم که 12 هزار و 725 مورد تذکر به واحدهای متخلف داشتیم.

وی افزود: در نهایت با همکاری تمام دستگاه ها با 2 هزار و 875 مورد تخلف برخورد کردیم و از این به بعد هم آمادگی بیشتر خود را برای اقدام در این حوزه اعلام می کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار