مازنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فراکسیون امید تک جناحی نیست/ لایه اول ائتلاف به ریاست عارف رای دادند

نماینده مجلس دهم گفت: ائتلاف امید متشکل از اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل بود.

ائتلاف امید تک جناحی نبود
احمد مازنی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ترکیب هیات رییسه مجلس دهم، اظهار داشت: ترکیب ائتلاف امید متشکل از اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل بود لذا این ائتلاف تک جناحی نبود.

وی با بیان اینکه ائتلاف امید ترکیبی از سه جناح و جریان سیاسی کشور بوده است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از اصولگرایان معتدل در ائتلاف از حامیان آقای لاریجانی بودند که در مجلس تحت عنوان فراکسیون ولایت فعالیت می‌کردند.

 نماینده مجلس دهم با بیان اینکه  ائتلاف امید اکثریت قاطع نمایندگان مجلس را تشکیل داده‌ است، تصریح کرد: بعد از انتخابات بین اعضای ائتلاف دو نظر وجود داشت یکی اینکه آقای لاریجانی مورد حمایت قرار گیرد و نظر دیگر اینکه آقای عارف و هرکدام از افراد هم دلایلی برای خودشان داشتند.

مازنی افزود: بعد از انتخابات رییس مجلس، این واگرایی دوباره به همگرایی تبدیل شد و درمورد انتخاب نواب رییس و ناظران دوباره به ائتلاف اولیه بازگشتیم.

وی با اشاره به ترکیب هیات رییسه مجلس گفت: در ترکیب هیات رییسه  7 نفر از اعضای ائتلاف امید،  3 نفر از اصولگرایان معتدل، یک نفر از جبهه پایداری و یک نفر هم از مستقلین هستند لذا این ترکیب 7 به 5 است.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: فراکسیون امید در سه لایه تشکیل شده است و کسانی که به آقای عارف رای دادند از لایه اول (اصلاح‌طلبان) بودند.

مازنی با اشاره به جذب نمایندگان بیشتر در فراکسیون امید، گفت: ترکیب همان ترکیب قبلی است و ممکن است در قالب فراکسیون ها عناوین مختلفی در پارلمان شکل گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار