واکنش وزارت دفاع به شکست نیروهای امنیتی در هلمند؛

عدم هماهنگی، علت شکست نیروها در هلمند

نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی در ولایت هلمند، علت شکست نیروهای امنیتی بوده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت دفاع ملی می‎گوید که نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی در برخی از حالت ها مشکلات به بار می آورد و نیروهای امنیتی را با رویدادهایی مانند هلمند رو برو می سازد.

در همین حال انتقادهایی هم وجود دارد که نیروهای ارتش در نبرد کمتر سهم می گیرند از همین رو تمامی تلفات حملات اخیر از نیروهای پلیس بوده اند.

طالبان دوشب پیش حمله های تهاجمی را در چند بخش ولایت هلمند آغاز کرده است و درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح ادامه دارد.

طالبان همزمان این حمله ها را در ولسوالی های مارجه، نهرالسراج، نادعلی و حوزه چهارم شهرلشکرگاه راه اندازی کردند و خودشان را به نزدیکی های لشکرگاه رساندند.

 وزارت دفاع ملی دخیل نبودن تمامی نیروهای امنیتی را در نبرد درولایت هلمند رد می کند، اما می پذیرد که نبود هم آهنگی میان نیروها سبب کوتاه آمدن آنان در برابر حمله های مخالفان مسلح شده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید: برخی وقت ها به گونه‌ی می شود که حتی نیروهای پیشرفته با مشکلاتی رو به رو شوند و طوری شوند که نیروها پولیس یا اردو و یا پولیس محلی کار شان را به گونه درست انجام ندهند و این سبب گدودی در کار نیروهای می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.