کمبود محیط‌بان، عمده‌ترین مشکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پوشش 312 هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده با 80 نفر محیطبان کاری جهادی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اسدالله هاشمی در نشست با مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: حضور مسؤولان کشوری که تا دیروز مردم و کارکنان آنها را پشت درهای بسته تصور می‌کردند، در میان کارکنان و مردم مایه دلگرمی مجموعه است و آن را به فال نیک می‌گیریم.
 
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دو اقلیم متفاوت گرمسیر و سردسیر با فاصله‌های بسیار کم به هم در این استان اشاره کرد و گفت: مدیریت 312 هزار هکتار مناطق تحت مدیریتی این اداره‌کل با 80 نفر محیطبان کاری جهادی است که با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.
 
هاشمی در ادامه به وجود 44 گونه گیاهی اندومیک این استان اشاره کرد و افزود: وجود 316 گونه جانوری در پارک ملی دنا که دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران و نخستین ذخیرگاه ثبت ،بعد از انقلاب و سطح استان خود موجب حساسیت و مسؤولیت دو چندان مجموعه محیط زیست استان است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد مهم‌ترین اقدام زمان مدیریتی خود را ایجاد جوی صمیمی و واقعی عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که با کنار هم بودن بهتر و زودتر می‌توان مشکلات را حل کرد.
 
هاشمی در پایان به سیاست‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: فعال کردن 18 تشکل زیست محیطی در استان خود دلیل اجرای چنین سیاست‌هایی است.
 
رضا جزینی‌زاده نیز در این نشست مهم‌ترین برنامه کاری حراست‌ها را ایجاد آرامش و حفظ امنیت روحی، روانی و شغلی مجموعه محیط زیست دانست و گفت: ایجاد صمیمیت، همدلی و جوی آرام بین همکاران مهم‌ترین اولویت کاری خود و از سیاست‌های سازمان است و بر اساس قانون با افرادی که مخیل نظم و آرامش باشند، برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.
 
مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه انتخاب مدیران جدید استانی را بر اساس 3 اصل صداقت، کارایی و پاک‌دستی عنوان کرد و افزود: سیاست سازمان بر این است که حتی‌الامکان مدیران از بدنه سازمان و آشنا به مسائل محیط زیست و بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند.
 
جزینی‌زاده حفاظت از محیط زیست را مبتنی بر مشارکت مردم و استفاده از توان جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد را بسیار ضروری دانست و گفت: رویکرد زیست محیطی دولت تدبیر و امید حمایت‌های جدی مقام معظم رهبری و حساسیت خاص ایشان و حضور ابتکار به عنوان ریاست این سازمان یک فرصت خاص است و از همه همکاران خواستند که از این موقعیت خاص در جهت ارتقای محیط زیست استان و کشور نهایت بهره را ببرند.
 
انتهای پیام/ف- س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.