تبریز؛

پیشرفت 93 درصدی پروژه تصفیه‌خانه صنعتی ارس

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از پیشرفت 93 درصدی پروژه بزرگ تصفیه‌خانه صنعتی ارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صدیقیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مراحل احداث این پروژه به اتمام رسیده و آماده نصب سیستم‌های فنی است.

وی گفت: با توجه به لزوم رعایت مسائل زیست محیطی و تاکید مدیرعامل بر این موضوع، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد ارس با 170 میلیارد ریال جزو طرح‌های اولویت‌دار ارس قرار گرفت که بزودی شاهد بهره‌برداری و تاثیرهای مثبت این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: با فعال‌سازی دو مدول این تصفیه‌خانه قادر خواهد بود روزانه 13 هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی سایت‌های 135 هکتاری و 260 هکتاری صنعتی منطقه را تصفیه کند.

صدیقیان افزود: هم اکنون بیش از 100 واحد تولیدی در فازهای یک و دو سایت صنایع پاک این منطقه در حال فعالیت هستند و در فاز دوم این سایت بیش از 170 واحد تولیدی نیز در حال احداث است که متاسفانه به دلیل عدم پیش‌بینی زیرساخت دفع فاضلاب، لازم بود این پروژه در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: وجود مراکز سکونتی در نقاط مختلف منطقه ارس در کنار زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی فراوان در این منطقه، توجه به مسایل زیست محیطی و عوامل آلاینده صنعتی را دوچندان کرده و در این خصوص رعایت استانداردهای لازم جزو اصول اولیه صدور مجوز فعالیت صنعتی در این منطقه است.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب فازهای یک و دو صنعتی ارس به روش SBR و UABR در دو فاز در حال احداث است که با اتمام این پروژه، در هر فاز 6 هزار و 500 مترمکعب پساب خروجی از کارخانجات 135 و 260 هکتاری منطقه آزاد ارس تصفیه خواهد شد.

منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران، در شمال غرب کشور واقع بوده و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار