جهانگیری در نامه‌‌ای به زنگنه درباره قراردادهای جدید نفتی:

پیشنهادهای اصلاحی را در اسرع وقت برای تصویب دولت ارسال کنید

معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر نفت اعلام کرد که پیشنهادهای اصلاحی پیرامون قراردادهای جدید نفتی را در اسرع وقت جهت تصویب دولت ارسال کنید.

پیشنهادهای اصلاحی را در اسرع وقت برای تصویب دولت ارسال کنیدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگيری در پي‌نوشت نامه احمد توكلي نماينده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي در خصوص گزارش و نتيجه مباحثات جمعي از منتقدان با مسئولان وزارت نفت پيرامون قراردادهاي جديد نفتي و قدرداني وي از معاون اول رييس جمهور به جهت حسن استقبال از اين انتقادها، خطاب به مهندس زنگنه وزير نفت و دكتر آقامحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، از زحمات گسترده اي كه براي شنيدن نظرات منتقدان انجام شده است، تقدير كرد و از ايشان خواست پيشنهادات اصلاحي را در اسرع وقت جهت تصويب دولت ارسال نمايند.

پيش از اين و به دنبال گردآوري نظرات برخي از منتقدان نسبت به قراردادهاي جديد نفتي كه از سوي وزارت نفت، معاون اول رييس جمهور از وزير نفت و مسئولين ذيربط خواسته بود در جلساتي با حضور منتقدين و صاحب نظران، ديدگاه ها و نظرات ايشان را در خصوص قراردادهاي نفتي دريافت و مطالب مفيد را در اين قراردادها لحاظ كنند.

متن كامل نامه احمد توكلي نماينده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي خطاب به معاون اول رييس جمهور و پي‌نوشت دكتر جهانگيري خطاب به مهندس زنگنه وزير نفت و دكتر آقامحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بدين شرح است:

برادر ارجمند جناب آقاي جهانگيري

 معاون اول محترم رييس جمهور و رييس ستاد راهبردي و مديريت اقتصاد مقاومتي

سلام عليكم

آنچه به پيوست تقديم مي گردد، نتيجه مباحثات طولاني جمعي از منتقدان با مقامات مسئول ذيربط وزارت نفت، كارشناسان مستقل، اساتيد برجسته و جوانان متخصص نفت و گاز است. نتايج مذكور در سه نشست طولاني كه به ابتكار شما با گردهمايي اين منتقدان برگزار گرديد مجدداً به شور و نقادي گذاشته شد و حاصل آن همين گزارش است كه آن را به عنوان «چرا دولت در جذب سرمايه خارجي بايد به طور استراتژيك تغيير رويكرد دهد؟» در پيوست مشاهده مي فرماييد. بر خود لازم مي دانم كه از جانب دوستان شريك در اين خيرخواهي، از جناب عالي و برادر ارجمند جناب آقاي مهندس زنگنه به خاطر حسن استقبال از انتقادها تشكر كنم. اميدوارم اين كوشش كه به مصداق «خيرخواهي براي رهبران مسلمان» جزئي از وظايف ترك نشدني مومنان است، به ثمر برسد.

احمد توكلي

نماينده مجلس شوراي اسلامي

و رييس هيات مديره سازمان مردم نهاد
 
 « ديده بان شفافيت و عدالت»
 
متن پي نوشت معاون اول رييس جمهور نيز به شرح ذيل است:

جناب آقاي مهندس زنگنه

جناب آقاي دكتر آقامحمدي

با تشكر از زحمات گسترده اي كه براي شنيدن نظرات منتقدان انجام شده است. لطفاً پيشنهادات اصلاحي را در اسرع وقت جهت تصويب دولت ارسال نماييد.

از منتقداني كه براي كامل تر شدن چارچوب قراردادها تلاش كرده و نظرات خود را به صورت مكتوب يا حضوري و يا طرح در رسانه ها اعلام كرده اند، سپاسگزارم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار