جهانگیری:

دولت برای اداره آموزش و پرورش كشور نيازمند مشاركت مردمی است

معاون اول رييس جمهور گفت: برای اداره آموزش و پرورش كشور نيازمند مشاركت مردم در همه بخش ها هستيم.

دولت برای اداره آموزش و پرورش كشور نيازمند مشاركت مردمی است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در هجدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان تهران كه در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، با قدرداني از اقدامات و  تلاش هاي خيرين مدرسه ساز اظهار داشت: اين ميزان حمايت از سوي خيرين مدرسه ساز در آموزش و پرورش كشور، انصافاً دلگرم كننده و مثال زندني است.

وی در ادامه با اشاره به اينكه اقدامات خيرين مدرسه ساز به يك الگو براي آحاد جامعه تبديل شده است، خاطرنشان كرد: در روزهاي نخست تشكيل جامعه خيرين مدرسه ساز، تعداد اين عزيزان تعدادي اندك بود اما امروز اين كار به يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شده است و اين گونه اقدامات در ساير بخش ها از جمله بخش بهداشت و درمان نيز رونق يافته است.

معاون اول رييس جمهور اظهار اميدواري كرد كه كار خيرين مدرسه ساز با حمايت و مشاركت اقشار مختلف مردم روبرو شود و شاهد بهره مندي مدارس كشور از تجهيزات و امكانات مناسب باشيم.

جهانگيري از خيرين مدرسه ساز بعنوان اشخاصي ياد كرد كه در جهادي مقدس ورود كرده اند و در صحنه عمل كارهاي باارزشي انجام مي دهند.

وي افزود: لازم مي دانم مراتب سپاس و قدرداني دولت جمهوري اسلامي ايران را از تك تك شما خيرين مدرسه ساز و خيرين ساير بخش ها از جمله درمان و خدمات اجتماعي اعلام كنم چرا كه حمايت هاي نوع دوستانه شما گام مهمي در جهت كمك به مردم بزرگوار اين كشور است.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد براينكه البته خيرين مدرسه ساز نياز به تقدير ما ندارند، افزود: اين عزيزان در معامله اي با خداوند بزرگ وارد شده اند و به دليل ارزش فراواني كه براي مردم كشور قائل هستند، دست به اين گونه اقدامات مي زنند و بي ترديد خداوند نيز به زندگي اين عزيزان خير و بركت عطا خواهد كرد.

جهانگيري در ادامه سخنان خود با يادآوري اينكه آموزش و پرورش يكي از بزرگترين دستگاه هاي اجرايي دولت است، تصريح كرد: همه خانواده ها و اقشار مختلف جامعه از دورترين نقاط كشور تا پايتخت از خدمات اين وزارتخانه بهره مند هستند و فرزندان همه ما با آموزش و پرورش سروكار دارند.

وي با بيان اينكه نيازمندي هاي وزارت آموزش و پرورش فراوان است، گفت: در قانون اساسي به دولت ها تكليف شده كه به گونه اي برنامه ريزي و پيش بيني كنند كه آحاد جامعه بتوانند در هر نقطه از كشور از امكانات تحصيل بهره مند شوند و در اين زمينه با محدوديت مواجه نباشند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه در آموزش و پرورش تاكنون اسناد مختلفي تدوين شده است، افزود: اميدوارم اين اسناد در نظام آموزشي كشور عملياتي شود البته ابزارهاي مادي و ساخت مدارس و تامين امكانات مناسب نيز در اين زمينه لازم است چرا كه به كارگيري تجهيزات و امكانات نوين از جمله پيش نيازهاي كار آموزش و پرورش است.

جهانگيري با اشاره به گزارش هاي وزير آموزش و پرورش مبني براينكه 30 درصد مدارس كشور از نظر استحكام ساختماني وضعيت مناسبي ندارند، گفت: اين يك تكليف بر دوش دولت و دغدغه اي براي خيرين است كه در مدت زماني كوتاه اين مدارس را مقاوم سازي كنند تا دغدغه هاي موجود با توجه به حادثه خيز بودن كشور برطرف شود.

وي با تاكيد براينكه نبايد از نيازهاي امروز آموزش و پرورش غفلت كنيم، گفت: نيازمند آن هستيم كه ابزارها و امكانات مدرن براي مدارس تامين كنيم و خوشبختانه امروز روال سنتي در مدارس در حال تبديل شدن به شيوه هاي جديد است و بسياري از مدارس كشور به كلاس هاي داراي امكانات و تجهيزات مدرن مجهز شده اند.

در اين مراسم وزير آموزش و پرورش نيز با بيان اينكه پس از انقلاب اسلامي بطور ميانگين روزانه 7 كلاس درس توسط خيرين در كشور احداث شده است، گفت: بيش از 2.5 ميليون دانش آموز در مدارس خير ساز مشغول تحصيل هستند.

فاني گفت: در دولت يازدهم شاهد توجه خاص دولت به آموزش و پرورش هستيم و دولت به دنبال توسعه مشاركت مردمي در آموزش و پرورش است كه يكي از مصاديق اين مشاركت حضور چشمگير خيرين مدرسه ساز است.

در اين مراسم رييس جامعه خيرين مدرسه ساز هم گزارشي از سابقه فعاليت اين جامعه و ميزان مشاركت مردم در امر مدرسه سازي ارائه كرد و گفت: 35 درصد مدارس كشور با همت خيرين احداث شده است.

گفتني است در اين مراسم تعدادي از خيرين مدرسه ساز از دست معاون اول رييس جمهور لوح سپاس و تنديس دريافت كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار