چمران در صحن علنی شورا؛

با سیاسی کاری تنها به خود آسیب می زنیم/ تصویب کاهش تعداد اعضا به 21 عضو در شورای نگهبان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با سیاسی کردن شورا تنها به خودمان آسیب می زنیم.

با سیاسی کاری تنها به خود آسیب میزنیم/ تصویب کاهش تعداد اعضا به 21 عضو در شورای نگهبانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و سومین جلسه رسمی شورا با اشاره به برخی صحبت ها در خصوص سخنان شهردار تهران اظهار داشت: بنده جواب های تذکرات را دنبال می کنم و حتی اگر پاسخ درست نباشد، آن را بر می گردانم.

وی با بیان اینکه در خصوص باج و باج خواهی خصوصا برای رسانه ها می گویم که این مسئله بدین گونه که مطرح شده نبوده است، افزود: کسی باج نداده و نگرفته است و اگر متن موضوع را بخوانید، البته نه متن های گزینش شده موضوع برایتان روشن می شود.

 چمران با تاکید بر اینکه متن کامل سخنان قالیباف مشخص است، گفت: اصلا شخصی عکس العلمی هم نداشت چرا که صحبت ها به عنوان یک توصیه و نصیحت به شوراها در کل کشور بود.

رییس شورای شهر با بیان اینکه در شورای تهران به جز من کسی آنجا نیست، بیان کرد: در شوراها بحث بود که به شهرداران برای اجرای بعضی مسایل فشار نیاورید چراکه ممکن است بعضی از شهرداران خدای ناکرده مانند من ضعیف النفس باشند.

وی اضافه کرد: ممکن است در بعضی جاها اینگونه باشند که نتیجه بدی داشته باشد اما بحث شورای تهران، باج دادن و باج گرفتن نبود و آن لحظات هم این را برای ما تداعی نکرد؛ وقتی به صورت گزینشی منعکس می کنند نتایج این می شود.

چمران با بیان اینکه جایگاه شورای شهر تهران جایگاه والایی است؛ بیان کرد: ممکن است شوراهای دیگر از ما سرمشق و الگو بگیرند به همین دلیل این همه جایگاه برای مسایل سیاسی وجود دارد و ما حق نداریم در شورای شهر وقت خود را برای این کارها صرف کنیم چرا که این کار جز آسیب به شورا و مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت و ما خود باید جایگاه شورا را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان کاهش تعداد اعضا را به 21 نفر به تصویب رسانده است، اظهار کرد: شوراها در معرض هجوم و حمله هستند و عده ای هر روز به دنبال مشکل سازی برای ما، به همین دلیل نباید بگذاریم بیش از این به شورا آسیب برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار