توسعه صنعت هوانوردی در گرو سرمایه گذاری گسترده

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه صنعت هوانوردی کشور نیازمند سرمایه گذاری گسترده است که این امر باعث حضور موثرتر در عرصه های بین المللی و افزایش قدرت رقابت پذیری در جهان می شود.

توسعه صنعت هوانوردی در گرو سرمایه گذاری گستردهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست رونمایی از هواپیمای فلایت چک اظهار داشت: در تدارک تجهیزاتی در جهت توسعه صنعت هوانوردی ایران هستیم چرا که این صنعت جزو صنایع پیشران کشوراست. 

وی تاکید کرد: توسعه صنعت هوانوردی کشور باعث حضور موثرتر در عرصه های بین المللی و افزایش قدرت رقابت پذیری در جهان است چرا که کشور ما از لحاظ جغرافیای سیاسی در چهارراه شرق و غرب و شمال و جنوب جهان قرار دارد که این امر هم باعث پیشرفت ظرفیت های داخلی می شود و هم در کنار آن یک مسئولیت جهانی از حیث عبور ایمن سریع و بهینه را برای کشور ایجاد می کنند. 

آخوندی تاکید کرد: برای رسیدن به تفکر برد – برد در حوزه صنعت هوانوردی باید سرمایه گذاری های گسترده ای صورت بگیرد چرا که  بسیاری از کشورها هستند که مزیت های کشور ما را نداشته اما ترافیک هوایی آنها چندین برابر کشور ما است بنابراین برای بازپس گیری سهم خود از بازارهای جهانی نیازمند سرمایه گذاری در تمامی جهات صنعت هوانوردی هستیم. 

وی تصریح کرد: در سال 93 نسبت به سال 94 ترافیک حمل و نقل 3/6 درصد رشد داشته است همچنین در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته نیز 20 درصد رشد داشته است که این امر نشان دهنده تقاضای واقعی در این زمینه و لزوم توجه بیشتر به این صنعت است.

آخوندی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای هواپیمایی کشور و ایجاد قوانین آزاد کننده قیمت ها و ابلاغ آئین نامه حقوق مسافر به توسعه زیرساخت های نرم افزاری این صنعت اشاره کرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بنگاه داری در صنعت هوانوردی یکی دیگر از مسائلی است که همواره در وزارتخانه مورد توجه است چرا که این امر زمینه را برای فعالیت بیشتر در عرصه های بین المللی فراهم می کند. 

آخوندی افزود: کفایت مالی، فنی و مدیریتی شرکت های هواپیمایی یکی دیگر از مسائلی است که به آن توجه ویژه ای داریم و در همین راستا بنا شده تا هر شرکت هواپیمایی حداقل 350 میلیارد سرمایه بدون تعهد را در سرمایه بنگاه داشته باشد و تمامی شرکت ها تا مرداد ماه سال جاری برای تامین این استاندارد زمان دارد. 

وی ادامه داد: این امر در راستای تلاش برای ارتقای سه محور ذکر شده است تا صنعت هوایی کشور بتوانند به استانداردهای روز دنیا دست پیدا کنند. 

آخوندی با اشاره به دیگر فعالیت های انجام شده در صنعت هوانوردی اظهار داشت: با تعریف راه ها و کریدورهای هوایی در کنار بازسازی و توسعه زیرساخت های فرودگاه ها فعالیت بسیار ارزنده ای بود که باعث کاهش زمان سفر و در پی آن کاهش هزینه ها می شود. 

وی تصریح کرد: بازسازی و نوسازی سیستم ناوبری کشور یکی دیگر از مسائل مهمی بود که طی این سال ها سرمایه گذاری بسیاری در این زمینه صورت گرفت تا امنیت و ایمنی برای آسمان ایران به ارمغان بیاید. 

آخوندی تاکید کرد: قطعا خرید یک هواپیما تکاپوی نیازهای صنعت هوانوردی کشور نخواهد بود و هواپیماهای دوم و در صورت نیاز سوم نیز در آینده خریداری خواهند شد. 

در صنعت هوانوردی همواره دو واژه ایمنی و استاندارد مورد تاکید بوده است و در همین راستا ما تلاش بر توسعه نیروی انسانی و گسترش مراکز آموزشی و دانشکده ها برای توسعه ناوگان هوایی کشور داشته ایم. 

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: تمام مذاکرات برای جزئیات فنی موتورها، بدنه، سیستم های ایمنی، مراقبت، قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری صورت گرفته است و در آینده ای نزدیک شاهد صنعت هوانوردی ای درخور ملت ایران و قابل رقابت با بنگاه های بزرگ منطقه و جهان خواهیم بود. 

شایان ذکر است پرواز فلایت چک با دستور وزیر راه و شهرسازی به خلبانی کاپیتان محمدرضا کشتکار و  مایکل گردن انجام شد. 


انتهای پیام /

برچسب ها: سرمایه ، شهرسازی ، آخوندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار