قالیباف در همایش سراسری علما و ائمه جماعات مساجد تهران؛

استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلب مردم است

شهردار تهران گفت: عمق استراتژی و راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران در قدرت اقتصادی نیست و تنها در قلب مردم است.

استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلب مردم استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در همایش سراسری علما و ائمه جماعات مساجد تهران که صبح امروز در سالن همایش شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به معنویت و شکوه ماه ضیافت الهی و ایام نیمه خرداد و فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15خرداد اظهار داشت: امروز هر چه داریم به برکت و ادامه راه و مبارزات و مجاهدت های امام راحل و شهدا است و با توجه به فهم و درک ما از شهر تهران و مسایل شهری و با توجه به گذشت هزار و چند صد سال از عمر اسلام و شیعه و پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآنی نسل به نسل ، قرن به قرن و سال به سال تا به امروز دست ما رسیده است و یک وجه مشترک دارد.


وی افزود: وجه مشترک در این است که محبین اهل بیت ، فقهاو علمای دینی، آن هایی که پرورش یافته مکتب امام صادق (ع) بودند با مردم، این فرهنگ را تا به امروز حمل کردند و به دست ما به امانت سپردند.


شهردار تهران گفت:در هیچ جای تاریخ نداریم مثل امروز که شیعه در عرف خودش درمسند سیاسی باشد.


قالیباف تصریح کرد: نتیجه می گیریم که امروز هم راه تداوم این فرهنگ تکیه بر مکتب امام صادق (ع)، تکیه بر حوزه ها و علما و فقها، آن هایی که پیش قراول این حرکت هستند و حمایت و همراهی به وسیله مردم است.


وی افزود: اگر احساس ما این باشد که فلسفه نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دین و تربیت است، هیچ مشکلی نیست، اما اگر حس کنیم که حرکت ها و فعالیتهای ما با دولت و به دست آن گره خورده است و به فکر این باشیم که همه حرکت ها را دولتی کنیم،اشتباه کردیم.


شهردار تهران گفت: اگر فکر کنیم با حرف و پیشبرد علم، قدرت فضایی، ماهواره و نانو می توانیم در مقابل دنیا و دشمنان به پیروزی برسیم اشتباه کرده ایم.


قالیباف  تصریح کرد: عمق استراتژی و راهبرد نظام جمهوری اسلامی در قدرت اقتصادی نیست بلکه در قلب مردم است .


وی افزود: کمک به مساجد در حالی که مردم شهر نیازمند به امکانات هستند و از ابعاد گوناگون محروم هستند کار درستی نیست.


شهردار تهران گفت:کمک به مساجد توفیق و وظیفه الهی است که شهرداری در حد توان خود از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد .


قالیباف در ادامه تصریح کرد:من در شهرداری تهران به عنوان خدمت گذار چه در هویت حقیقی و حقوقی و چه به عنوان یک شهروند خدمتگذاری خواهم کرد.


وی افزود:با توجه به رویکرد اجتماعی مسجد و روحانیت که به عنوان پناهگاهی برای مردم محسوب می شد باید همه بسیج شویم تا با استفاده از روشها و ابزارهای جدید و به همراه مشارکت مردم مشکلات شهری خود را حل کنیم.


شهردار تهران گفت: اگر این مشارکت صورت گیرد بسیاری از اقدامات شهرداری از لحاظ کمی و کیفی چیزی نیست.


قالیباف در ادامه تصریح کرد:با استفاده از روشها و ابزارهای مختلف و براساس باور داشتن بر موضوعات گوناگون برای حل گره و مشکل مردم کاری نبوده که انجام ندادا باشیم و براین اساس مشکل مسحد ، مردم و شهرداری را حل کرده ایم.


وی افزود:ما نیز در شهرداری و جامعه مانند تمام مردم مشکلات روزمره زندگی را داریم و احساس می کنیم که تنها راه حل آنها مشارکت با مردم است.


شهردار تهران گفت: کار مردم در اولویت کار و دستور کار شهرداری قرار دارد و همان طور که مردم ، مسجد و روحانیت را در امور مادی و معنوی پناهگاه خود می دانند ، ما نیز به جای اینکه ساختمان باشیم باید به کار مردم رسیدگی کنیم.


قالیباف تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که مشکلات آن ها در اینجا حل و فصل می شود.

 

وی افزود: این در حالی است که یادمان رفته است که مردم با محوریت فقها بیش از 1300سال فرهنگ شیعه را تا به امروز و تا اینجا آورده اند و حالا می خواهیم فرهنگ شیعه را با پول شهرداری نگه داریم.


شهردار تهران گفت: فلسفه نظام جمهوری اسلامی تلاش برای دینداری و اگاهی بخشی به مردم است و این حرف را قبول نداریم که نباید تلاش کنیم، بلکه بایدسعی کنیم تا همه کارها را درکنار تامین آسایش و آرامش مردم برای عبادت نیز انجام دهیم.


قالیباف تصریح کرد: لذا در شهرداری تهران بستری را فراهم کردیم که با روحیه جهادی ، ساز و کار و ابزاری را ایجاد کنیم که همه مشکلات را با مشارکت مردم حل کنیم و همه توجه و اساس کار خود را محرومیت زدایی از مردم شهر قرار دهیم.


شهردار تهران گفت: شهرداری تهران باید توجه به مردم را در محوریت و مبدا کار خود قرار دهد و رویکرد اصلی آن توجه به مردم شهر باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار