شهرکرد؛

صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست

طرح صنعت سبز، عامل توسعه و انتقال فناوری، کارآفرینی، تولید و بهره وری بالا، همراه با حفظ محیط زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طرح صنعت سبز، عامل توسعه و انتقال فناوری، کارآفرینی، تولید و بهره وری بالا، همراه با حفظ محیط زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی است.

طرح صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست

صنایع سبز به صنایعی گفته می شود که علاوه بر تولید و بهره وری بالا، کمترین آلودگی را به محیط زیست وارد کنند.
 
چند سالی است که این طرح به عنوان راهکاری برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی در کشور اجرا می شود.

چهارمحال و بختیاری از جمله استان های پیشرو در اجرای طرح صنعت سبز است.

توجه به صنعت سبز در چهارمحال و بختیاری، با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، طبیعی، زیست محیطی و ... این استان که دارای جاذبه ها و منطق بکر و پتانسیل های قابل توجهی در زمینه های یاد شده است و از طرفی از منابع مهم آبی کشور به شمار می رود، بسیار لازم و ضروری است.

طرح صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست 

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: در سال گذشته با کاهش 6 درصدی، صنایع آلاینده استان به 30 واحد رسید.

شهرام احمدی، با اشاره به معرفی چهارمحال و بختیاری به عنوان استان برتر در حوزه ارزیابی صنایع سبز در هفدهمین همایش ملی صنعت سبز افزود: از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان و کارخانه برفاب شهرکرد نیز به عنوان دو شرکت برگزیده در این همایش تجلیل شد.

طرح صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح ملی کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار فرآورده های نفتی) در استان گفت: هنگام سوخت گیری نفت کش ها و خودرو ها از مخازن یا جایگاه، هوای محفظه و بخارات سوخت، در صورت عدم کنترل وارد هوای محیط می شود که با اجرای این طرح، بخارات سوخت از طریق سنسورهای نصب شده بر روی نازل و شلنگی که بنزین را هدایت می کند، مجدداً به مخازن منتقل می شود.
 
مجتبي سرداری افزود: کارشناسان باید آمپر کهاب نازل سوخت را کنترل کنند تا هیچ بخاری وارد هوای جایگاه نشود.

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز 11 هکتاری برای کمک به حفظ سلامت محیط زیست در این شرکت، اضافه کرد: زباله ها و مواد زائد هم که می توانند به محیط زیست صدمه وارد کنند به طرز صحیح دفن و از بین می روند.

طرح صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست

حسین ایزدی مدیرعامل شرکت برفاب شهرکرد گفت: تلاش شده تا با ایجاد تصفیه خانه صنعتی، فضای سبز متناسب با مساحت کارخانه، مدیریت پسماند و تفکیک ضایعات قابل یازیافت در این واحد تولیدی، به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

سودابه سلطانی مدیر HSEE شرکت برفاب هم گفت: تولید با انرژی کمتر، مدیریت یکپارچه، دریافت استاندارهای موجود در زمینه حفاظت از محیط زیست و تولید محصول پاک از جمله اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح صنعت سبز در این شرکت است.

طرح صنعت سبز عامل توسعه و فناوری با حفظ محیط زیست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، راه اندازی گروه های HSEE (ایمنی، انرژی، محیط زیست و بهداشت)، برقراری سیستم پایش لحظه ای آلاینده ها، اختصاص 25 درصد از فضای واحدهای صنعتی به فضای سبز و الزام وجود تصفیه خانه آب برای هر واحد صنعتی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه صنعت سبز در این استان عنوان کرد.

سید نعیم امامی پیش بینی کرد: تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه، واحدهای صنعتی آلاینده در چهارمحال و بختیاری، به کمتر 10 واحد برسد.  

وی افزود: راه اندازی تصفیه خانه برای تمام شهرک های صنعتی استان هم از برنامه های پیش روست.

گفتنی است؛ با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری محیط زیست، یک برنامه ریزی مدون در اجرای طرح صنعت سبز، علاوه بر حرکت رو به جلوی چرخ های صنعت، می تواند از آلودگی محیط زیست هم جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.