اهواز؛

هیچکس انتقادی به انتقال آب شرب ندارد

در هفته های اخیر، متخصصان دینی و علمی ما موضع گیری های خوبی داشتند که همگی در راستای تحکیم وحدت ملی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دبیر اجرایی همایش بررسی پیامدهای انتقال آب کارون با اشاره به موضع گیری متخصصان و علمای دینی استان در خصوص بحث انتقال آب بیان کرد: هیچکس انتقادی به انتقال آب شرب ندارد اما این انتقال آب به مراتب بیش از آب شرب مورد نیاز مناطق مورد انتقال است؛ ضمن این که اگر همین امروز هم صنایع آب برِ مستقر در این استان ها به سواحل خلیج فارس منتقل کنیم، از نظر اقتصادی نسبت به انتقال آب و حفظ منابع آب در دراز مدت به صرفه تر است.

مختاری به کشت های آب بر در استان های فلات مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: پسته یکی از آب بر ترین محصولات کشاورزی کشور است و سالانه یک میلیارد و نیم دلار آن صادر می شود یعنی معادل ۶ سال انتقال آب از بهشت آباد به کرمان سالانه آب مجازی به واسطه صادرات پسته از استان کرمان خارج می شود.

دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین از خروج سالانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب مجازی به واسطه صادرات پسته و خرما از کرمان خبر داد و آن را معادل ۱۰ سال انتقال آب به کرمان دانست.

مختاری در پایان با اشاره به اهداف این همایش بیان کرد: یکی از اهداف این همایش، بررسی مسئله انتقال آب به صورت علمی از جنبه های مختلف حقوقی، فنی و تاثیری است که در دراز مدت بر توسعه کشاورزی و صنعت منطقه و کشور دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.