رشته "روانشناسی بالینی کودک و نوجوان" به زودی راه‌اندازی می‌شود/جذب دانشجو از ترم تحصیلی آینده

مدیر گروه آموزشی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: به زودی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان راه اندازی و جذب دانشجو در این دانشگاه از مهر 95 صورت می‌گیرد.

بهروز دولتشاهی مدیر گروه آموزشی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به وجود مشکلات رفتاری در کودکان و ضرورت پرداختن به بهداشت روان آنان و همچنین ضرورت آموزش والدین برای پیشگیری و تامین بهداشت روان فرزندانشان، راه اندازی این دوره و تربیت نیروهای متخصص در این بخش ضروری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در میان مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات اضطرابی و ارتباطی، به ویژه با والدین، در میان کودکان شایع تر است، درباره دوره آموزشی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک‌ بیان کرد: تاکنون دوره روانشناسی بالینی بزرگسالان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داشتیم اما روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود نداشت.

دولتشاهی افزود: برای اولین بار قرار است در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گروه روانشناسی بالینی راه اندازی شود که در این صورت، سالانه بین شش تا 10 دانشجو از میان فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی در این مقطع پذیرش می شوند.

وی عنوان کرد:‌ در بازدید هیات بورد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از مراکز سرپایی و بیمارستان‌های این دانشگاه در روز چهارشنبه پنجم خردادماه 95 موافقت اولیه برای راه اندازی این رشته و جذب دانشجو اعلام شده است.

مدیر گروه آموزشی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: با توجه به امکانات و پتانسیل خوب علمی و عملی در این دانشگاه و مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) که بزرگترین مرکز درمانی روانپزشکی کشور و منطقه خاورمیانه است، امیدواریم مجوز لازم برای تربیت نیروی متخصص بخش روانشناسی بالینی کودک را دریافت کنیم.

وی با اشاره به مسائل اداری موجود بر سر راه این امر یادآور شد: احتمالا از ترم تحصیلی آینده (مهر 95) برای این رشته، پذیرش دانشجو داشته باشیم و اگر هم شرایط برای این ترم مهیا نشود جذب دانشجو از مهر 96 انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۱:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
کاش میشد دکترای بالینی کودک ونو جوان هم داشته باشیم فقط ارشد نباشه
Iran (Islamic Republic of)
امینی
۱۶:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
با سلام
من کارشناس علوم تربیتی گرایش تکنولوژی اموزشی و ارشد روانشناسی تربیتی از گرایش علوم تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی هستم . ایا میتونم دوباره ارشد رو در این گرایش دنبال کنم . یا فقققط افرادی که کارشناسی روانشناسی دارتد این امکان رو دارند؟
آخرین اخبار