زیکا بلاخره کار دست برزیل داد؛

درخواست از سازمان جهانی بهداشت برای به تعویق انداختن المپیک ریو

صد و پنجاه کارشناس در امور بهداشتی، در نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت، تعویق زمان یا جابجایی مکان برگزاری رقابت‌های المپیک را در برزیل خواستار شدند.

درخواست از سازمان جهانی بهداشت برای به تعویق انداختن المپیک ریوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکصد و پنجاه کارشناس مسائل بهداشتی روز جمعه تعویق زمان یا جابجایی مکان برگزاری بازی های المپیک در ریودوژانیروی برزیل را به دلیل شیوع ویروس زیکا در این کشور خواستار شدند.

این کارشناسان در نامه ای سرگشاده به سازمان جهانی بهداشت، تصریح کردند نوعی از ویروس زیکا که در برزیل شیوع پیدا کرده است چنان آسیب هایی به سلامت انسان می زند که تاکنون در علم پزشکی نظیر آن مشاهده نشده است.

کارشناسان بهداشتی در نامه خود افزودند: «برگزاری بازی های المپیک ماه اوت در ریودوژانیرو، با حضور بیش از نیم میلیون گردشگر، که احتمال دارد به این ویروس آلوده شوند، و پس از بازگشت به کشورهای خود آن را به دیگر افراد منتقل کنند، یک خطر بسیار بزرگ و جبران ناپذیر است.»

از ماه مه سال گذشته، که ویروس زیکا در برزیل مشاهده شد، رَد آن در بیست کشور دیگر جهان نیز گرفته شده است. آلودگی زنان باردار به ویروس زیکا باعث تولد نوزادانی با عارضه مغزی «جمجمه کوچک»(میکروسفالی) می‌‌شود.

برخی پژوهشگران هشدار می‌دهند ویروس زیکا ممکن است خطرناکتر از چیزی باشد که تاکنون تصور می‌شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار