سازمان بهداشت جهانی: امید به زندگی در جهان افزایش یافته است +نقشه

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد سطح امید به زندگی در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "واکس"؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کودکانی که این روزها متولد می شوند، بخت زندگی بسیار طولانی تری نسبت به افراد متولد شده در گذشته دارند. افزایش میزان امید به زندگی در کشورهایی که پیشتر در سطح پایینی قرار داشتند، بیش از هرجای دیگری قابل مشاهده است. در حال حاضر متوسط امید به زندگی در سطح جهان برای مردان 69 سال و برای زنان 74 سال است.

بر اساس این گزارش، کودکانی که این روزها در آفریقا متولد می شوند، بخت 10 سال زندگی طولانی تری نسبت به کودکان متولد شده در سال 2000 دارند. با اینکه سطح امید به زندگی در جهان از دهه 60 میلادی روند رو به افزایش داشته است، گسترش بیماری ایدز در دهه 90 مانعی در روند رشد آن شد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است به دلیل پیشرفت های ایجاد شده در مقابله با ایدز، مالاریا و بیماری های دیگر، مرگ و میر کودکان نیز کاهش یافته است.

امید به زندگی در بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز پایین تر از سطح معمول است. در سال 2014 این رقم در آفریقا 60 سال بود، 17 سال کمتر از متوسط 77 سال در اروپا و آمریکا. با این حال متوسط امید به زندگی در میان سال های 1960 تا 2014 در سطح جهان به میزان 18 سال افزایش یافت. 

میزان افزایش سطح امید به زندگی در کشورهای جهان در میان سال های 1960 تا 2014.

سازمان بهداشت جهانی: امید به زندگی در جهان افزایش یافته است +نقشه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار