افزایش جمعیت هشت پا و ماهی مرکب در جهان

جمعیت هشت پا و ماهی مرکب در جهان رو به افزایش است.

افزایش جمعیت هشت پا و ماهی مرکب در جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ساینس مگ،» بشر با ورود به محیط زیست در آن تغییراتی را ایجاد کرده است. تحقیقات جدید نشان می دهد تغییرات محیط دریایی منجر به افزایش جمعیت «سرپایان» از جمله هشت پا، ماهی مرکب و سپیداج شده است.

این محققان دریافتند جمعیت سرپایان از سال 1950 به بعد افزایش یافته است. این تعداد تنها به گونه هایی که در اقیانوس های آزاد زندگی می کنند، محدود نمی شود؛ بلکه جمعیت گونه هایی که زیستگاهشان نزدیک ساحل است نیز به طور مداوم افزایش داشته است.

پرسش اینجاست که چرا در این بین تنها جمعیت سرپایان رشد داشته است؟ محققان می گویند سرپایان نیز مانند جوندگان به سرعت با محیط زیست خود سازگار می شوند.

افزایش تعداد سرپایان تنها با یک عامل مرتبط نیست. با این حال، نفوذ 60 ساله بشر به اقیانوس ها مهم ترین عامل و تهدیدی برای چرخه طبیعی اقیانوس است. ماهیگیری یکی از بزرگترین عوامل افزایش جمعیت سرپایان است. ماهیگیران با صید ماهی هایی که سرپایان را می خورند یا بر سر غذا با آنها رقابت می کنند، منجر به ایجاد شکاف در چرخه غذایی این موجودات شده اند. 

تغییرات آب و هوایی نیز یکی دیگر از این عوامل است. افزایش دما می تواند به روند افزایش تعداد سرپایان سرعت ببخشد و میزان تولیدمثل را در آنها بالا ببرد که منجر به افزایش بی رویه سرپایان خواهد شد.

افزایش سریع تعداد سرپایان به معنای افزایش میزان تغذیه آنها نیز خواهد بود. این موجودات ذاتا حریص هستند و غذای زیادی می خورند. یکی از زیست شناسان دانشگاه آدلاید استرالیا می گوید بسیاری از سرپایان، آدمخوار نیز هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار