تشدید درگیری ها در شهر فلوجه و نگرانی سازمان ملل از اوضاع انسانی

با شدت یافتن درگیری‌ها میان ارتش عراق و عناصر گروه تروریستی داعش در شهر فلوجه، سازمان ملل از اوضاع انسانی این شهر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، "استفان دوجاریک" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل-- در یک کنفرانس مطبوعاتی با ابراز نگرانی از وضع مردم در شهر "فلوجه" عراق اظهار داشت: "با شروع عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی شهر فلوجه، ما به شدت از وضع مردم غیرنظامی در این شهر نگران هستیم. بر اساس گزارش های ما در حال حاضر 50 هزار غیر نظامی در این شهر به سر می برند. "

دوجاریک همچنین از همکاری سازمان ملل با برخی از گروه های داخلی عراق برای کمک رسانی به مردم این شهر خبر داد.

یک مقام دولتی عراق نیز درباره وضع وخیم مردم این شهر گفت: "مردم در این شهر با خطر شدیدی مواجه هستند و در صورت اقدام به فرار به وسیله عناصر داعش کشته می شوند. باید چند گذرگاه ایمن برای فرار آنها مهیا شود." وی افزود: "یکی از مهمترین مشکلاتی که مردم این شهر با آن مواجه هستند افزایش بی سابقه دمای هوا و مشکل گرمازدگی است."

شهر فلوجه در فاصله 50 کیلومتری از بغداد واقع شده است و اولین شهر این کشور است که در سال 2014 به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.

"حیدر عبادی" --نخست وزیر عراق-- در روز یکشنبه از انجام عملیات گسترده ارتش برای باز پس گیری شهر فلوجه خبر داد. دولت عراق از مردم این شهر خواسته بود پیش از شروع عملیات شهر را ترک کنند.

عملیات ارتش عراق بیشتر در مناطق تحت سیطره داعش انجام می شود. دولت عراق همچنین آزاد سازی شهر موصل را به مردم این کشور وعده داده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار