شاهرود؛

نجات دو خانواده گمشده در جنگل ابر شاهرود

کوتاه بودن وسعت دید و پوشش و نزدیکی زیاد درختان در وسعتی قابل توجه، باعث گمشدن گردشگران در جنگل ابر می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: اعضای گم شده این دو خانواده شامل هفت نفر بودند  که با جستجوی امدادگران هلال احمر پیدا شدند.

علی یحیایی تصریح کرد: پایگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در 25 کیلومتری جنگل ابر با پنج امدادگر و 2 خودرو از طریق پایگاه جنگل ابر، ارایه کننده خدمات ایمنی و امدادی به گردشگرانی است که به قصد تفریح وارد منطقه جنگل ابر می شوند و دچار مشکل می شوند.
وی گفت: محیط بانان آشنا به مناطق جنگل ابر به همراه ماموران نیروی انتظامی ، امدادگران هلال احمر را در منطقه جنگل ابر به منظور ارایه خدمات به ویژه جستجو و رها کردن گردشگران از گرفتاریهای مختلف، همراهی می کنند. 

وی با اشاره به جذابیت گردشگری منطقه جنگل ابر در شهرستان شاهرود استان سمنان گفت: پوشش آنتن دهی تلفن همراه در بیشتر نقاط جنگل ابر وجود ندارد و فقط در برخی مناطق بلند جنگل ابر گرشگران قادر به استفاده از تلفن همراه هستند. 

وی با بیان اینکه ایجاد یک دکل به منظور پوشش آنتن دهی تلفن همراه در منطقه جنگل ابر برای ارایه خدمت بهتر به گردشگرانی که به خاطرناآشنایی با منطقه گم می شوند ضروری است، گفت: گردشگران گمشده به طور معمول، از طریق پیامک و فقط در نقاط مرتفع، قادر به اطلاع رسانی درباره موقعیت خود هستند.

منطقه جنگل ابر دارای گونه های نادر گیاهی و جانوری است و در بیشتر سال دارای آب و هوایی معتدل و سرد است که شرایط ابرناکی و هوای معتدل، گردشگران را از نقاط مختلف کشور به این منطقه می کشاند که گاهی کوتاه بودن وسعت دید و پوشش و نزدیکی زیاد درختان در وسعتی قابل توجه، باعث گمشدن گردشگران می شود.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: جنگل ابر ، گمشده ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار