جشن با شکوه نیمه شعبان در کابل+‌تصاویر

هزاران شهروند کابلی با برپایی سقاخانه‌ها، شیرینی و شربت بین مردم توزیع کرده و سالروز میلاد ناجی عالم بشریت را گرامی داشتند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،پایتخت‌نشینان کشورمان با نصب گل‌ها و چراغ‌های رنگارنگ و با ندای «میلاد امام زمان مبارک» با سرور و خوشی از سالروز میلاد منجی عالم بشریت تجلیل کردند.

مساجد و اماکن مقدس در شب 15 شعبان میزبان هزاران ساکن کابل بود و کابلی‌ها با جشن و سرودخوانی برای ظهور حضرت امام زمان دعا کردند.

روز 15 شعبان نیز از شکوه ویژه‌ای برخوردار بود، مردم با ایجاد سقاخانه‌ها، برای سایر ساکنان شیرینی و شربت توزیع کردند تا برای ظهور امام‌شان راه‌گشایی باشد.


به فرهنگ انتظار پایبندیم
«سیدمحمد رضا حسینی» مسئول هیئت «احرار جنت الحیدر» در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فرهنگ مهدویت هر سال نسبت به سال گذشته در جهان پُررنگ‌تر می‌شود، گفت: در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته از میلاد حضرت امام مهدی (عج) در کابل با شکوه‌‌تر تجلیل شد.

حسینی افزود: مردم افغانستان و جهانیان باید راه مهدویت را پیشه کرده و میلاد حضرت مهدی را در سال‌های آینده با شکوه‌تر تجلیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما به فرهنگ انتظار خود پا بند هستیم، تصریح کرد: از 365 روز سال، یک روز آن میلاد حضرت صاحب زمان است و ما این روز را برای اینکه که مهدی، امام عصر ما است، تجلیل کرده و جشن می‌گیریم.

مسؤل هیئت احرار جنت الحیدر(ع) اظهار داشت: جشن و تجلیل از میلاد امام زمان امیدی است برای ظهور آن حضرت تا به زودی جهان را با نور خود منور سازند.

رضا حسینی از مردم افغانستان خواست تا برای فرج امام زمان دعا کرده و از ته دل ندای «اللهم عجل الولیک الفرج» را سر دهند.


سقاخانه‌ها؛ پیام‌های صلح و برادری است
در همین حال «علی» که امروز خود را به توزیع شیرینی و شربت به مردم اختصاص داده است گفت: یگانه نوری که تا روز قیامت خاموش نمی‌شود، نور اهلبیت (علیهم السلام) است و ما نیز نمی‌گذاریم تا این نور خاموش شود.

وی برخی رسانه‌های محلی را عامل تهاجم فرهنگی غرب در کشور دانست و افزود: تهاجم فرهنگی سبب تخریش ایمان مردم شده که توسط برخی رسانه‌ها در افغانستان این تهاجمات افزایش پیدا کرده، اما ما با ایجاد سقا‌خانه، دین و ایمان خود را نگهداشته و امام زمان را خرسند می‌کنیم.

این فعال حوزه مهدویت تأکید کرد: تا توان داریم، سقاخانه ایجاد می‌کنیم تا این فرهنگ در جامعه ترویج شود.

علی تصریح کرد: ایجاد سقاخانه پیام صلح و برادری است و برای جهانیان نشان می‌دهد که مردم افغانستان برای احیای فرهنگ اهلبیت استوار هستند.



با ندای «یا علی» به دنیا آمدم و با ندای «یا علی» می‌میرم
وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم وهابی‌ها فرهنگ ما را لکه‌دار کند، اظهار داشت: امام زمان (عج) از کودکی تاکنون نگهدار ما بوده و اکنون نوبت ما رسیده تا با نذرات از میلاد آن حضرت، قدرشناسی خود را اعلام کنیم.

این باشنده شهر کابل تآکید کرد: عشق امام مهدی در دل‌های ما جا دارد و تا آخر عمر نمی‌گذاریم این عشق را لکه‌ سیاه بپوشاند.

علی گفت: برگزارکنندگان سقاخانه‌ها برای پول کار نمی‌کنند و فقط برای خرسندی و تعجیل در ظهور حضرت امام این کار را انجام می‌دهند.

وی ابراز داشت: از زمانی که تولد شده بودم، مادرم ندای «یا علی» را در گوش‌هایم طنین انداخته بود و تا زمانیکه از این جهان چشم بپوشم، ندای یا علی و عشق اهلبیت را از دلم بیرون نخواهم کرد.

این باشنده کابل تصریح کرد: در گذشته‌ها فضا برای تجلیل از میلاد اهلبیت مناسب نبود، اما اکنون با وجود تهاجمات فرهنگی، فضای مناسبی به وجود آمده و ما از آن برای ارتقای فرهنگ مهدویت استفاده می‌کنیم.

علی ابراز کرد: ما با توزیع شربت به مردم، در اذهان سایر مذاهب پرسش ایجاد می‌کنیم، تا آنها وضعیت را درک کرده و به دنبال حقیقت بروند.

وی در پایان سخنان خود از مردم افغانستان خواست تا فرهنگ مهدویت را گسترش داده و به نسل‌های بعدی انتقال دهند.



راه مهدویت را انتخاب کنیم
این در حالی است که برخی ساکنان کشورمان از کم‌رنگ شدن فرهنگ مهدویت اظهار نگرانی کرده و تأکید کردند که در سالجاری مردم کمتر از میلاد امام مهدی تجلیل کرده‌اند.

«محمد حسین» یکی دیگر از ساکنان کابل گفت: در سال‌های گذشته از میلاد امام مهدی با شکوه تجلیل می‌شد، اما در سالجاری جوش و خروش مردم کم‌رنگ شده است.

حسین با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که راه ما، مهدی‌گونه باشد، تصریح کرد: به امید آن روزی که همه راه مهدی را پیشه کنیم و راه‌گشای ظهور مهدی شویم.



کودکان شخصیت‌های «امام زمانی» باشند
در همین حال «علی رضا» کودک 5 سال کابلی، با بیان اینکه «من امام زمان را دوست دارم»  گفت: می‌خواهم در آینده یک شخص خوب باشم تا امام زمان از من راضی باشد.

این کودک کابلی تصریح کرد: مردم باید برای ظهور امام مهدی دعا کند تا آنحضرت زودتر ظهور کند.

همچنین «لیلا» کودک 10 ساله در خصوص 15 شعبان گفت: مردم باید کار‌های خوب کند تا امام زمان را از آنها خوشحال باشد.

وی از تمام کودکان خواست تا درس بخوانند تا برای آینده‌ای خود یک شخص امام زمانی باشد.

جشن میلاد حضرت امام زمان در کابل و ولایت‌های مختلف افغانستان با امنیت کامل برگزار شد و اکثر مدارس و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها جهت برگزاری این روز مراسم‌هایی برگزار کردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار