برگزاری مراسم نیمه شعبان با عاشقان حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران

مراسم شب نیمه شعبان با عاشقان و دلدادگان حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و منتظران ظهور در این شب پر فضیلت با امام زمان(عج) به نجوا نشستند.

برگزاری مراسم نیمه شعبان با عاشقان حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛ مسجد مقدس جمکران طی سال‌های گذشته در شب نیمه شعبان شاهد قدم‌های هزاران نفر از عاشقان و شیفتگان به حضرت حجت بود که از نقاط مختلف کشور خودشان را به این مکان شریف برسانند.

شبستان اصلی مسجد نیز با ریسه‌هایی از چراغ‌های خوش رنگ؛ تزیین شده بود و چشمان هر زائری را به خود خیره می‌کرد و زیبایی حضور هزاران نفری ارادتمندان و دلدادگان به حضرت صاحب الامر را دو چندان می‌کرد.

همزمان با طنین‌انداز شدن اذان مغرب به افق قم، همه شبستان‌های مسجد مقدس جمکران مملو از جمعیت نمازگزار شد و نماز مغرب و عشاء با شکوه و عظمت وصف نشدنی به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی و با حضور خیل منتظران موعود اقامه شد.

برگزاری مراسم نورافشانی در شبستان مسجد مقدس جمکران نیز شکوه و زیبایی خاصی به مراسم نیمه شعبان داده و شادی میلاد مهدی امم را دو چندان کرده بود که مورد استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) قرار گرفت.

سخنران مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران بود که محور سخنان وی ابعاد مختلف بیعت با امام زمان(عج) بود.

بعد از برگزاری مراسم نیمه شعبان و همچنین قرائت دعای کمیل، آیین احیای نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار که این مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و چند مسجد مرکزی شهر قم نیز برگزار شد.

موکب حضرت معصومه(س) امسال برای اولین بار چادرهای خود را در بلوار پیامبر اعظم(ص) علم کرد و در بخش‌های مختلف رفاهی، فرهنگی و خدماتی به زائران در مسیر مسجد مقدس جمکران از روزهای قبل نیمه شعبان خدمت رسانی می‌کرد که بسیار مورد توجه اهالی قم و زائران از شهرهای دیگر قرار گرفت و تصاویر منعکس شده از این موکب صحنه‌های به یادماندنی اربعین حسینی را برای هر بیننده‌ای تداعی می‌کرد.

دویست نفر از از مردمان کرمان به رسم هر ساله از یکی از روستاهای دور افتاده کرمان در ایام نیمه شعبان به قم و مسجد مقدس جمکران می‌آمدند، امسال نیز با حضور در جمکران نذر هرساله‌شان را ادا کردند و نان‌های محلی پخت کردند که در بین زائران توزیع شد و در روز نیمه شعبان نیز دیگ‌های آش بار می‌گذارند و از منتظران ظهور پذیرایی می‌کنند.

تعدادی از ارادتمندان امام زمان(عج) نیز برای زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران طبخ غذا می کردند که تنها در یک ایستگاه صلواتی در اطراف مسجد مقدس جمکران، تعداد ۲۰ هزار غذا طبخ و در بین مردم توزیع شد.

تعدادی از عاشقان امام زمان(عج)  هم با پای پیاده به صورت انفرادی، خانوادگی و یا در قالب هیئت‌های مذهبی، مسیر حرم تا جمکران را که بیش از ۷ کیلومتر است را با در دست داشتن پرچم‌هایی  به نام مهدی(عج) و زمزمه کردن دعای فرج خود را به مسجد مقدس جمکران رساندند تا در مراسم شب نیمه شعبان حضور داشته باشند و گروه‌های مختلف دیگر نیز همانند کاروان دوچرخه سواری رفسنجان در مسیر به چشم می‌خوردند.

انتهای پیام/ج/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار