توافق اتحادیه اروپا و آنکارا در یک قدمی فروپاشی؛

قضات یونان: ترکیه ناامن است، مهاجران نباید به آنجا فرستاده شوند

قضات یونانی در حکمی اعلام کردند به دلیل ناامنی ترکیه نباید مهاجران را به این کشور بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، پس از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بحران مهاجران، قضات دادگاه یونان دیروز با صدور حکمی اعلام کردند تا زمانی که ترکیه ناامن است نباید پناهجویان سوری را به این کشور فرستاد. پس از صدور این حکم به وسیله قضات یونانی، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد این امر ممکن است توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره مهاجران را در خطر فروپاشی قرار دهد.

براین اساس، پناهجویان سوری که به جزایر آجین یونان وارد شده بودند، به رد درخواست پناهندگی خود در دادگاه یونان اعتراض کردند. پس از این رویداد، کمیته‌ای (از قضات یونان) برای بررسی پرونده وارد عمل شدند و در حکمی به دلیل ناامن شناخته شدن ترکیه، اعزام پناهجویان به این کشور را رد کردند. 

با این وجود، در روزهای اخیر مقامات یونانی و اروپایی براساس توافق مهاجران، 51 پناهجو را از جزایر یونان به ترکیه بازگردانده‌اند. از ابتدای ماه مارس (11 اسفند 94) بیش از 400 پناهجو که از طریق دریا خود را به جزایر آجین یونان رسانده بودند به ترکیه بازگردانده شدند. براساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه، آنکارا در قبال پذیرش مهاجران، تسهیلاتی در ورود شهروندانش به منطقه شینگن دریافت می‌کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار