آمار ابتلا به سرطان سالانه 10 درصد افزایش دارد

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سرطان هر ساله 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر رهام سالک در کنگره بین المللی سرطان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره بالا رفتن آمار سرطان در ایران و خراسان رضوی، افزود: در تحقیقاتی که در سال 75 در استان انجام شد، تنها 2700 نفر به سرطان مبتلا بودند اما در تحقیق دقیق و جامع‌تری که در سال 88 انجام شد، حدود 7 هزار نفر در خراسان رضوی به انواع مختلف سرطان مبتلا بودند.

مدیر گروه رادیوتراپی و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: البته نباید فراموش کرد یکی از علل این رشد ده درصدی بر می گردد به این که روش‌های تشخیص بیشتر و دقیق‌تر شده است.

وی درخصوص نقش رادیوتراپ و آنکولوژیست‌ها در درمان سرطان، گفت: این گروه از جمله پزشکانی هستند که در درمان‌های سرطان نقش اصلی را دارند چراکه آنان با استفاده از داروها، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و روش‌های غیرجراحی می‌توانند در بهبود سرطان مؤثر باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رادیوتراپ‌ و آنکولوژیست به دلیل آشنایی با بیولوژی سرطان که تنها مختص این رشته است، با جدیدترین روش‌های درمان آشنایی دارند؛ آنان در کلینیک‌های چند تخصصی نقش هدایت‌گر بیماران سرطانی را برعهده می‌گیرند.

دکتر رهام سالک یادآور شد: نقش رادیولوژیست‌ها در درمان سرطان خون به این دلیل که تخصص کافی در این زمینه ندارند، کمتر است.

وی درخصوص اقدامات این مرکز برای پیشگیری و درمان سرطان دارد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر به دنبال روش‌های آموزشی هستیم و تلاش می‌کنیم متخصصانی که از این دانشگاه فارغالتحصیل می‌شوند با روش‌های جدید پیشگیری و درمان آشنایی داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید برانواع سرطان‌های شایع در استان، عنوان کرد: بیش از 50 درصد از سرطان‌های خراسان رضوی مربوط به دستگاه گوارش و پستان است و به همین دلیل، در حال حاضر، پژوهش‌های زیادی را در این موضوع انجام می دهیم.

انتهای پیام/س - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار