دست یابی بیمارستان رضوی به یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی تومور مغزی

مدیرعامل بیمارستان رضوی، در حاشیه کنگره بین‌المللی سرطان از دستیابی این بیمارستان به یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی تومور مغزی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی دکتر سعید هاشم‌زاده افزود: مرکز مهر رضوی در راستای ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران سرطانی انجام این جراحی پیشرفته را برنامه‌ریزی کرده است.
وی گفت: در روش جراحی استفاده از 5-ALA  برای درمان تومورهای مغزی، بافت سرطانی با دقت بسیار بالایی توسط ماده فلوروسنت شناسایی و برداشته می شود. این عمل علاوه بر افزایش طول عمر بیمار از صدمه به بافت سالم مغز و عوارضی نظیر فلج اندام‌ها و اختلال تکلم جلوگیری خواهد کرد.
مدیر عامل بیمارستان رضوی در خصوص تیم جراحی این عمل گفت: این تکنیک پیشرفته جراحی توسط تیم پزشکی بیمارستان رضوی بر روی 2 بیمار(یکی عصر روز پنج شنبه و دیگری صبح امروز) انجام شد.
دکتر سعید هاشم‌زاده افزود: عمل جراحی دیروز عصر با استفاده از تکنیک5-ALAو در حالت هوشیاری بر روی بیمار انجام شد و عمل امروز صبح با بهره‌گیری از همین تکنیک اما در حالت بیهوشی انجام شد.
وی در خصوص انجام اعمال جراحی رایگان مقارن با اعیاد شعبانیه در این بیمارستان گفت: این اعمال جراحی رایگان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مرکز مهر رضوی، که مرکز غربالگری، آموزش و درمان سرطان فعال دربیمارستان رضوی است؛ از 26 اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا سوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. که یکی از این دو عمل جراحی در قالب طرح درمان بیماران کم بضاعت و بی بضاعت انجام شد.
مدیرعامل بیمارستان رضوی،  افزود: با توجه به درخواست‌های فراوانی که برای برخورداری از خدمات رایگان و نیمه‌رایگان جراحی تومور مغزی از سوی بیماران بی‌بضاعت و کم بضاعت داشته‌ایم. برنامه‌ریزی خواهیم کرد که این طرح در آینده نیز ادامه پیدا کند.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار