نگرانی‌ها درخصوص ناکارآمدی نظام امنیتی کشورهای فقیر اروپا برای مقابله با حملات تروریستی

همزمان با عبور تروریست‌ها از مرزهای ترکیه، ضعف نظام امنیتی کشورهای فقیر اروپا باعث افزایش نگرانی‌های سران این قاره شده است.

نگرانی‌ها درخصوص ناکارآمدی نظام امنیتی کشورهای فقیر اروپا برای مقابله با حملات تروریستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی‌بی تایمز، در حالیکه نیروهای امنیتی فرانسه شش ماه پس از حملات مرگبار پاریس، پایتخت فرانسه، که جان 130 نفر را گرفت، برای مقابله با حملات تروریستی مشابه در آماده‌باش به سر می‌برند، سران کشورهای اروپایی نگران ضعف نظام امنیتی کشورهای فقیر این قاره هستند. 

روزانه شمار بیشتری از عناصر تروریستی داعش با عبور از مرزهای ترکیه وارد کشورهای اروپایی می‌شوند. تنها در ترکیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، سه انفجار تروریستی صورت گرفته است. سال 2015 نیز حدود 150 نفر در اروپای غربی جان خود را بر اثر حملات تروریستی از دست دادند. این در حالی است که کشورهای فقیر قاره سبز برای شناسایی، ردیابی و تعقیب متهمان در بلندمدت، منابع و امکانات کافی در اختیار ندارند. 

در ادامه گزارش آمده است: در حالی که کشورهای متمولی مانند انگلیس و فرانسه میلیون‌ها دلار برای بهسازی زیرساخت‌های امنیتی و بخش ضدتروریسم خود هزینه می‌کنند، کشورهای فقیر این قاره از قبیل بلژیک، برای شناسایی تروریست‌ها با مشکل مواجه هستند. نیروهای اطلاعاتی این کشورها از آموزش‌های کافی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی در داخل برخوردار نیستند؛ بنابراین نمی‌توان بر روی کارآمدی این نیروها در نظام جامع تبادل اطلاعات در سطح کل این قاره حساب باز کرد.  


انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار