سمنان؛

کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا وارز استان سمنان و خراسان رضوی

درسال 94 نسبت به سال 93 کشفیات کالای قاچاق 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛به منظور هم اندیشی واستفاده از تجربیات و راهکارهای عملی مبارزه با قاچاق کالا وارز ،اعضای کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا وارز استان سمنان با اعضای این کارگروه دراستان خراسان رضوی جلسه مشترکی برگزار کردند .
دراین جلسه که درمحل سالن جلسات استانداری خراسان رضوی درمشهد مقدس برگزارشد، اعضای دو کارگروه فرهنگی سمنان وخراسان رضوی ضمن آشنائی با یکدیگر خلاصه ای از عملکرد ، دستاوردها وموفقیتهای خود درخصوص فعالیتهای فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا وارز دراستان خود ارائه نمودند.
درابتدای جلســــــه محمـــــد ابراهیم افشاری دبیــرکمیسیون قاچاق کالا وارز استان خراسان رضوی ضمن خوش آمدگوئی گفت: درسال 94 نسبت به سال 93 دراستان خراسان رضوی کشفیات کالای قاچاق 50 درصد افزایش داشته است.
درحوزه قاچاق سوخت که دغدغه اصلی استان و کشور می باشد درسال گذشته با چهار طرحی که اجرا کرده ایم 60% قاچاق سوخت به افغانستان کاهش پیداکرده و در مورد البسه مستعمل قاچاق نیز دراستان پاکسازی کامل صورت گرفته است .
درادامه سید علیرضا هاشمی جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان سمنان گفت : با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری کارفرهنگی درحوزه مبارزه با قاچاق کالا وارز ، استان سمنان دراین حوزه اقدامات شاخصی انجام داده است . وی گفت : ما با 8 استان همجواریم که در زمینه های اقدامات فرهنگی ، تبلیغاتی و پیشگیرانه  همکاری مناسب داریم.
هاشمی گفت : کارگروه فرهنگی و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا وارز استان در سالهای اخیر با انجام اقدامات مناسب درسطح کشور دارای رتبه مناسبی است که از عوامل کسب این موفقیت تلاش موثر تمامی دستگاههای عضو این کارگروه بوده است .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور محترم مبنی برانجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی هوشمندانه و موثر ، خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی توسط دستگاه های مختلف با نگاه مردم مدارانه شد.
احمد نیک کارقائم مقام صداوسیمای مرکز سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از خلاصه اقدامات دستگاه های عضو کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا وارز استان سمنان گفت : پیشنهاد من برای مبارزه فرهنگی بهتر و موثرتر با پدیده قاچاق کالا درمنطقه شمال شرق کشور ایجاد یک کمربند فرهنگی تبلیغی هم آهنگ و هم افزا با حضور سه استان سمنان ، خراسان شمالی وخراسان رضوی است تا زمینه را برای نا امن کردن منطقه برای قاچاق کالا و ارتقای فرهنگ عمومی در راستای خرید کالای ایرانی و نقبیح قاچاق فراهم آورد.
در ادامه تعدادی از اعضای کارگروه دو استان به بیان نظرات و پیشنهاداتی درخصوص مبارزه با قاچاق کالا پرداختند./انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار