نماینده پارلمان چک: ترکیه از اروپا باج می گیرد

نماینده پارلمان چک از سکوت اتحادیه اروپا در قبال نقض حقوق بشر در ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، "الکساندر چرنی" -- نماینده پارلمان چک --  در اظهار نظری کم سابقه اعلام کرد : "سران اتحادیه اروپا، این قاره را گروگان باجگیری دولت ترکیه کرده‌اند."

این نماینده پارلمان چک در گفتگو با یک روزنامه این کشور اظهار داشت: "دولت ترکیه یک دولت غیر دموکرات است. این کشور در گذشته به منظور پیوستن به اتحادیه اروپا، همواره سعی داشت خود را یک کشور دموکرات جلوه دهد. امروز دولت ترکیه دموکراسی را به باد تمسخر و استهزاء گرفته است. همه چیز در این کشور در خدمت  خواسته ها و اهداف شخصی "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه -- است."

وی افزود: "امروز در ترکیه دستگاه قضا استقلال ندارد. آزادی بیان و آزادی رسانه ها دیگر وجود ندارد. دولت، دانشگاهی ها را سرکوب می کند  و آنها را به زندان می افکند. تنها جرم این دانشگاهیان این است که تقاضا نامه ای را امضا کرده اند. در این تقاضا نامه، دانشگاهیان ترکیه از اردوغان خواستند در برابر مردم این کشور از خشونت کمتری استفاده کند. حقوق انسان در این کشور به شدت نقض می شود."

این عضو بلند پایه پارلمان چک در پایان سخنان خود با انتقاد از سران قاره سبزگفت: "کشورهای اتحادیه اروپا در برابر این جنایات دولت ترکیه خود را به کوری زده اند. آنها به گونه ای رفتار می کنند که گویا هیچ جنایتی در  این کشور اتفاق نیفتاده است."

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود به شرفت!
آخرین اخبار