کمیسیون اروپا: لغو روادید با ترکیه خطر تروریسم را افزایش می‌دهد

کمیسیون اروپا در گزارشی نسبت به پیامدهای سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه‌ای به اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، سران کشورهای اروپایی هشدار دادند معامله جنجالی اخیر اتحادیه اروپا با ترکیه برای سفر آزادانه شهروندان این کشور به اروپا احتمال حمله تروریست‌ها به کشورهای اروپایی را افزایش خواهد داد. کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد با لغو روادید با ترکیه این احتمال وجود دارد که از این پس، تروریست‌ها و عاملان جرایم سازمان‌یافته به راحتی بتوانند با در دست داشتن گذرنامه‌های ترکیه‌ای وارد قاره اروپا شوند.

«سر ریچارد دیرلاو» - مدیر سابق سازمان اطلاعات مخفی MI6 انگلیس – نیز به تازگی با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعطای امتیاز مسافرت بدون ویزا به شهروندان ترکیه‌ای، این تصمیم را به "ذخیره‌سازی بنزین در کنار آتش" تشبیه کرد. وی همچنین هشدار داد اتحادیه اروپا در صورتیکه نتواند روند مهاجرت را کنترل کند، در آینده نزدیک با اعتراضات مردمی گسترده مواجه خواهد شد.

طبق توافق جدید ترکیه و اتحادیه اروپا، در صورتیکه آنکارا اصلاحات کلیدی موردنیاز در زمینه مقابله با فساد و تروریسم را به مورد اجرا بگذارد، 75 میلیون شهروند این کشور از اواخر ماه ژوئن می‌توانند با گذرنامه ترکیه‌ای تا سقف 90 روز بدون نیاز به ویزا در منطقه شنگن (شامل 26 کشور اروپایی که قانون اخذ روادید و کنترل گذرنامه را برای اتباع یکدیگر حذف کرده‌اند) تردد کنند.

اما این توافق که به عنوان بخشی از تلاش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سیل مهاجرت پناهجویان از ترکیه به یونان صورت گرفت، به اذعان گزارش جدید کمیسیون اروپا می‌تواند زمینه را برای ورود آسان تروریست‌ها به اتحادیه اروپا و تردد آنها در منطقه شنگن هموار کند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار