پارلمان ونزوئلا: مردم از تبعیت از حالت اضطراری سرپیچی کنند

پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان دولت است، دستور رئیس جمهور این کشور را برای اعلام وضع فوق‌العاده رد کرد.

پارلمان ونزوئلا: مردم از تبعیت از حالت اضطراری سرپیچی کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نمایندگان مخالف دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در پارلمان از مردم خواستند از وضع فوق‌العاده‌ای که مادورو در پی کمبود مواد غذایی و مشکلات شدید اقتصادی اعلام کرده است، سرپیچی کنند. 

در پی رأی‌گیریِ روز سه شنبه در پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان دولت است، دستور مادورو برای اعلام وضع فوق‌العاده در این کشور رد شد و نمایندگان، اجرای آن را منجر به عمیق‌تر شدن شکاف میان قانون اساسی و نظم دموکراتیک دانستند. 

این  در حالیست که دیوان عالی کشور می‌تواند این تصمیم پارلمان را بی‌اثر کند. 

رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) در واکنش به آنچه توطئه‌های آمریکا و توطئه‎های داخلی برای براندازی دولت چپ‎گرای این کشور نامید، به مدت ۶۰ روز حالت فوق‌العاده اعلام کرد. 

این رخداد‌ها در حالی است که مردم ونزوئلا طی ماه‌‎های گذشته با برپایی تظاهرات سراسری خواستار برگزاری همه‌پرسی برای عزل مادورو بوده‌اند. 

پس از اعلام نظر پارلمان ونزوئلا، مادورو روز سه‌شنبه در یک نشست خبری چهار ساعته همه‌پرسی عزل خود را «بی‌دوام» و کنگره را «بی‌منطق و ناتوان» نامید. 

مقامات اطلاعاتی امریکا در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در اظهاراتی مداخله‎جویانه نسبت به بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا ابراز نگرانی کردند و احتمال دادند مادورو تا پایان دوره ریاست جمهوری دوام نیاورد. 

مادورو گفت اعلام وضع فوق‌العادۀ ۶۰ روزه که از دوشنبه برقرار شد، تلاش وی برای مقابله با تهدیداتی است که ونزوئلا را هدف قرار داده‌اند. 

مخالفان ونزوئلا با توجه به بحران فزاینده از جمله کمبود غذا و دارو، قطع مکرر برق و تورم، به دنبال عزل رئیس جمهور هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار