اهواز؛

ساخت كارخانه‌هاي فرآوري محصولات سيب زميني و پياز در انديمشك

مدير جهاد كشاورزي انديمشك گفت: با پيگيري‌هاي صورت و با هدف توسعه افزايش محصولات كشاورزي در شهرستان و گسترش صنعت توليد صنايع تبديلي كشاورزي اولين مجوز احداث كارخانه فرآوري سيب زميني و پياز انديمشك صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جعفر آفرين اظهار داشت: با هدف توسعه كشت و توليد محصولات كشاورزي در شهرستان بيش از 94904 ميليون ريال براي خريد 155 دستگاه تراكتور و 8 دستگاه كمباين در سال 1393 و 4262 ميليون ريال براي خريد 4 دستگاه تراكتور و 1 دستگاه كمباين در  نيمه اول سال 1394 به كشاورزان انديمشك تسهيلات بانكي پرداخت شده است.

وي افزود: ضريب مكانيزسيون اراضي كشاورزي در كشور 1 و نيم درصد است كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته اين ضريب در شهرستان از نود و هفت صدم درصد به يك و يك دهم درصد افزايش يافته است.

آفرین تصریح كرد: هم چنين با پيگيري‌هاي صورت و با هدف توسعه افزايش محصولات كشاورزي در شهرستان و گسترش صنعت توليد صنايع تبديلي كشاورزي اولين مجوز احداث كارخانه فرآوري سيب زميني و پياز انديمشك صادر شد.

مدير جهاد كشاورزي انديمشك اذعان داشت: اين طرح با اعتباري بالغ بر 5 هزار ميليون ريال در شهرستان اجرا مي‌شود كه پس از طي مراحل قانوني روند اجرايي و تكميلي آنان آغاز و به تبديل محصول سيب زميني و پياز شهرستان خواهد پرداخت.

آفرين خاطرنشان كرد: هم چنين با هدف گسترش كست و توليد محصولات گلخانه‌اي و باغ مركبات و گياهان دارويي و بذر گواهي شده بيش از 58340 ميليون ريال براي ايجاد واحدهاي توليدي مرتبط با اين توليدات به كشاورزان انديمشك تسهيلات پرداخت شده است.

وي گفت: هم چنين 3 واحد انسكتاريوم توليد حشرات مفيد در سطح شهرستان با اعتباري بالغ بر 2 هزار ميليون ريال به جهت توليد محصول سالم و ارگانيك كشاورزي احداث و تجهيز و به بهره برداري رسيده است.

محمدجعفر آفرین اظهار كرد: هم چنين با هدف بهينه سازي مصرف آب در توليد محصولات كشاورزي شهرستان ميانگين پرداخت تسهيلات مربوط به تجهيز اراضي كشاورزي انديمشك به روش‌هاي نوين كشاورزي بيش از 300 درصد رشد داشته و كه اين اعتبار سبب اجراي طرح‌هاي خوب و منحصر به فردي در اين زمينه شده است كه اين ميزان پرداخت در 10 سال گذشته كم سابقه بوده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.