واعظی در دیدار از روزنامه ایران گفت؛

فضای مجازی خود یک فرصت مناسب برای رسانه به شمار می رود

همزمان با روز جهانی ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحریریه روزنامه ایران بازدید کرد.

فضای مجازی خود یک فرصت مناسب برای رسانه به شمار می رودبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات؛ صبح امروز دوشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحریریه روزنامه ایران بازدید کرد.
در ابتدای این بازدید دکتر واعظی وعلی محمدتقی روغنی ها، مدیر مسئول روزنامه ایران دیدار و گفتگو کردند و سپس با همراهی مدیر مسئول روزنامه ایران از بخش های مختلف تحریریه روزنامه ایران بازدید کردند.
واعظی در این دیدار در یک نشست اختصاصی با خبرنگاران روزنامه ایران به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.
در این نشست واعظی با اشاره به گسترش فضای مجازی اعلام کرد: درست است که رویکرد مردم تغییر کرد اما روزنامه ها با توجه به مخاطبین خود را‍ خود را حفظ کرده اند و در حفظ این مخاطب باید تلاش های بسیاری کرد هرچند که فضای مجازی خود یک فرصت مناسب برای رسانه به شمار می رود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای امر که پست الکترونیکی رواج پیدا کرد ما خود نگران کاهش سرانه پستی بودیم که خوشبختانه این مساله آن طور که ما پیش بینی کرده بودیم اتفاق نیافتاد.
واعظی ضمن اشاره به ارزش رسانه در مسائل مختلف جامعه و جایگاه ویژه روزنامه در بین رسانه ها بیان کرد: روزنامه مجموعه ای ماندگار است و امروز شاهد این مسئله هستیم که تمام افراد جامعه برای پیگیری خبر ابتدا به سایت ها که دسترسی آن ها آسان است می روند و در ادامه به روزنامه ها مراجعه می کنند، که برای گسترش فرهنگ روزنامه خوانی و جذب ذائقه های مختلف باید نگاهی متفاوت به نوع تیتر و متن خبر داشته باشیم. وی در ادامه تأکید کرد: با گسترش فناوری در دنیا باید فرهنگ استفاده از این فناوری ها نیز آموزش داده شود، که این مساله باید مورد توجه صفحات روزنامه ها قرار بگیرد که مخاطبان خود را برای گسترش فرهنگ ارتباطات مورد هدف قرار دهند.
واعظی افزود: امروز شاهد این مساله هستیم که جوانان بیشتر زمان خود را در فضای مجازی صرف وبگردی می کنند و باید با کمک رسانه ها فرهنگ سازی این گردش در فضای مجازی را هدفمند کنیم تا افراد و کاربران زمان خود را در فضای مجازی بیهوده سپری نکنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار