شناسایی و معرفی مفاخر فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گفت: آثار و مفاخر فرهنگی شناسایی و معرفی می شوند.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رضا دهبانی‌پوردر دیدار با قائم مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت انجمن آثار و مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: معرفی و شناساندن مفاخر و بررسی جنبه‌های مختلف زندگی علمی و فرهنگی آنها امری ضروری است.
وی از برگزاری بزرگداشت آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی در استان خبر داد و تصریح کرد: مقدمات کار انجام شده و ان‌شاءلله این همایش به شایستگی با توجه به جایگاه و نقش مهم ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و فعالیت‌های مهمی که در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی انجام داده‌اند، برگزار خواهد شد.
دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان از آیت‌الله ملک حسینی به‌عنوان یکی از مفاخر علمی و دینی جنوب کشور یاد کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در استان ما فارغ از شغل و جایگاه، از پایگاه مردمی قویی‌ برخوردار بود.
وی بیان کرد : شخصیت، درایت، شجاعت و در کنار مردمی بودن در عرصه‌های قبل و بعد از انقلاب از آیت الله ملک حسینی شخصیت ویژه‌ای ساخت.
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه‌های علمیه شیراز بود و سال‌ها به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.
حسین شاکری قائم‌مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز با اشاره به این که پدر و اجداد آیت‌الله ملک حسینی از علماء و سادات مورد احترام و اعتبار منطقه بوده‌اند و نقش مهمی در تبلیغ و گسترش دین و اعتقادات مردم منطقه داشته‌اند، گفت: ایشان نیز عمر پر برکت خود را در راه نشر معارف اسلامی و مبارزه با رژیم پهلوی سپری کرده و همواره نقش مهمی در در تاریخ انقلاب داشته‌اند و حضورشان حلقه اتصال عشایر جنوب با انقلاب و یکی از عوامل ناکامی رژیم پهلوی بوده است.
قائم‌مقام انجمن حضور و همراهی آیت‌الله ملک حسینی را در صحنه‌های انقلاب و تصدی سمت‌های مختلف از جمله نماینده امام(ره) و مقام معظم رهبری در استان و تلاش ایشان را در حفظ وحدت و رفع اختلافات محلی ستود و گفت: ایشان در راه حفظ و شعائر اسلامی گام‌های استواری برداشته‌اند.
شاکری در راستای نحوه برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملک حسینی تأکید کرد: انجمن می‌تواند با استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، استانداری و دیگر مراکز استان تکریم از مجاهدت و خدمات ارزشمند این فقیه نستوه را هر چه با شکوه‌تر برگزار و سهم مشارکت‌ها را در انجام این کار مشخص کند.
قائم‌مقام انجمن در ادامه گفت: اگرچه در حال حاضر کارهای موازی در زمینه برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر در دیگر نهادها و مراکز علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد، اما انجمن با توجه به سابقه دیرینه‌ای که در این زمینه دارد باید با حضوری پررنگ و جدی در استانها در پاسداشت، تعظیم و تکریم مفاخر استانی پیش‌گام باشند.
وی افزود: ما اهتمام جدی برای فعال شدن شعب استانی انجمن داریم و در این باره مذاکراتی با مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است.
قائم‌مقام انجمن اظهار امیدواری کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم جلیل و فقیه نستوه در سال جدید آغازگر فصل نوینی در فعالیت‌های انجمن آثار و مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و این انجمن باید بتواند با استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای تحقق اهداف انجمن گام‌های موثری بردارد.
مدیر روابط عمومی انجمن آثار ومفاخر فرهنگی کشور نیز گفت: اسناد و مدارک ارزشمندی از آیت‌الله ملک حسینی در ارتباط با امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی باقی مانده است که می‌تواند در قالب یک نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار گیرد.
جلالی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه آثار آیت الله ملک حسینی می‌تواند از مهمترین برنامه‌های جانبی این همایش بزرگداشت این شخصیت برجسته دینی باشد.
وی افزود: با توجه به آنکه این عالم بزرگوار همواره در راه حق مجاهدت و در خدمت به مردم اهتمام ورزیده و در تعلیم و تربیت متعلمان و جویندگان علم با صداقت گام برداشته، لذا به تصویر کشیدن خصال نیکو و برجسته آیت‌الله ملک حسینی امری ضروری است.
وی برلزوم ساخت فیلم مستندی از زندگی پربار ایشان را مورد تاکید قرار داد.
مدیر روابط عمومی انجمن آثار ومفاخر فرهنگی حضور علما و فضلای حوزه‌های علمیه کشور و دیگر مقامات کشوری را در این مراسم موثر و مفید دانست و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها را امری لازم و سودمند برای الگوسازی نسل جوان امروزی برشمرد.
جلالی در پایان خواستار ارتباط بیشتر شعب استانی انجمن با مرکز شد و درج اخبار مربوط به بزرگداشت‌های انجمن آثار و مفاخر تهران را به جهت اطلاع‌رسانی در سایر سایت‌های شعب استانی انجمن مهم و ضروری دانست و گفت: سایت‌های مفاخر شعب استانی ما باید با سایت انجمن لینک شوند.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.