آماده باش وزارت نیرو برای مقابله با مشکلات احتمالی فصل گرما/ لزوم مدیریت مصرف مشترکین آب و برق

قائم مقام وزیر نیرو از آماده باش کامل این وزارت خانه برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی در دوره گرما خبر داد.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تمهیدات این وزارت خانه برای ساعات پیک مصرف تابستان اظهار داشت: شروع فصل گرما مصادف با افزایش مصرف آب و برق است که ما برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی، از اوایل زمستان سال گذشته تمام ظرفیت های موجود به لحاظ تعمیر، نگهداری، مرمت و احیا را آماده کرده ایم.

وی افزود: در بسیاری از شهرها و مناطق گرم مصرف انرژی تابعی از درجه حرارت خواهد بود،نظیر استان های جنوبی کشور که اگر درجه حرارت افزایش پیداکند مصرف آب و برق هم سیر تصاعدی به خود خواهد گرفت.

محمودی ادامه داد: عمده مصرف انرژی در حوزه آب و برق مربوط به سیستم های خنک کننده است و ما از مشترکین تقاضا داریم مصرف انرژی را مدیریت کنند.

قائم مقام وزیر نیرو در رابطه با بارش های اخیر و تاثیر آن بر منابع آبی کشور گفت: امسال از لحاظ بارش سال خوبی بود اما باید توجه داشته باشیم که این بارش ها در همه نقاط کشور یکسان نبوده است؛در حال حاضر 9 استان به نسبت بارش سال گذشته و حتی نسبت به میانگین بلند مدت 47 ساله کمبود بارش داشته اند.

وی ادامه داد: استان هایی نظیر کرمان، سمنان، بخشی ازسیستان و بلوچستان، قسمت هایی از هرمزگان و کلیه استان های حوزه کویری مثل خراسان جنوبی کمبودهایی وجود دارد که بر مصارف صنعتی و کشاورزی تاثیرگذار بوده و حتی آب شرب آن ها را با بحران مواجه کرده است.

محمودی تاکید کرد: در مجموع بخش آب و برق وزارت نیرو از ابتدای خرداد ماه تا پایان فصل گرما در آماده باش کامل خواهد بود و به صورت فوق العاده تمامی سیستم ها  را پیگیری، کنترل  و مدیریت خواهیم کرد تا با ارائه خدمات شبانه روزی از قطعی آب و برق جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان یادآور شد: تمهیدات برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی دیده شده است اما  موفقیت در این امر در گرو مدیریت مصرف مشترکین خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، آب ، برق ، نیرو ، ظرفیت ، مصرف ، بارش ، حرارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار