راه‌اندازی رشته‌های کاربردی در پردیس‎های علم و صنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از هدف های مورد نظر در واحدهای پردیس، کاربردی شدن رشته‌ها برای افزایش اشتغال است.

محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پردیس علم و صنعت اظهار داشت: یکی از هدف های مد نظر در تشکیل واحدهای پردیس، کاربردی شدن بعضی عنوان ها است تا اشتغال و کارایی بهتر صورت گیرد، رشته های موازی و مشترک با رشته های فعلی دانشگاه علم و صنعت در واحدهای پردیس وجود دارد.

وی ادامه داد: علاقمندیم در رشته‌های کاربردی و فناوری پیشرفت داشته باشیم. برای نمونه هوانوردی در دانشگاه علم و صنعت وجود ندارد اما در پردیس می تواند وجود داشته باشد. 

کلانتر افزود: هر رشته‌ای که در دانشگاه علم و صنعت وجود دارد، در واحد پردیس نیز راه اندازی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این موضوع که کمتر از 1000 نفر در پردیس ها مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشگاه علم و صنعت دو پردیس دارد که یکی در تهران به نام پردیس 2 و دیگری در شهر نور واقع است البته تعداد دانشجویان پردیس نور به مراتب کمتر است ولی قصد توسعه آن را هم داریم، در پردیس نور بیشتر علاقه مند به توسعه رشته‌های دریایی هستیم. 

کلانتر عنوان کرد: پردیس تهران دانشگاه علم و صنعت بسیار فعال است و دانشجوی دکتری و ارشد به تعداد قابل قبولی در این واحد مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: به وزارت علوم پیشنهاد دادیم با توجه به پتانسیل‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت های بالایی که این دانشگاه دارد در واحدهای پردیس افزایش پذیرش دانشجو داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: از وزارت علوم تقاضا داریم که آزمون‌های پردیس از طریق خود دانشگاه برگزار شود.
 
کلانتر در خصوص تعداد دانشجویان واحد مجازی دانشگاه علم و صنعت یاد آور شد: تعداد دانشجویان مجازی این دانشگاه بسیار بیشتر از واحد های پردیس است به صورتی که 2500 دانشجو در دوره های مجازی مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار