14 مترمربع حد مطلوب سرانه خوابگاه دانشجویی

رییس صندوق رفاه دانشجویی با بیان اینکه حد مطلوب سرانه خوابگاه دانشجویی 14 مترمربع است، گفت: 20 درصد از دانشجویان کم بضاعت بابت خوابگاه هزینه نقدی نمی‌پردازند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته خوابگا‌ه‌های دانشجویی در صندوق رفاه برگزار شد، ذوالفقار یزدان‌مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: هدف از برگزاری این هفته بازخوانی و برنامه‌ریزی بهتر برای ارائه خدمات مناسب به دانشجویان است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال تحت رویکرد اقتصاد مقاومتی این هفته به نام بهبود فضای خوابگاهی و ایام این هفته با همکاری وزارت بهداشت نامگذاری شده است.

یزدان مهر درباره نام‌های هر روز عنوان کرد:
شنبه 25 اردیبهشت با نام زندگی جمعی، تعامل فرهنگی و انسجام و وحدت ملی (برنامه بازدید از خوابگاه دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه شهید بهشتی)،
 یکشنبه 26 اردیبهشت با نام زندگی خوابگاهی حقوق شهروندی (برنامه بازدید از خوابگاه دانشگاه علم و صنعت و تهران)،
دوشنبه 27 اردیبهشت با نام سیمای مطلوب زندگی، کارآفرینی و نوآوری (برنامه بازدید از خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف و خواجه ‌نصیرالدین طوسی)،
سه‌شنبه 28 اردیبهشت با نام نهادهای عمومی، خیرین و مردمی خوابگاه‌ساز (برنامه بازدید از خوابگاه دانشگاه هنر و الزهراء)،
چهارشنبه 29 اردیبهشت با نام بهداشت ایمنی و محیط زیست و سالم‌زیستی (برنامه بازدید از خوابگاه دانشگاه تربیت مدرس و علامه طباطبایی)،
 پنج‌شنبه 30 اردیبهشت با نام اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی،
جمعه 31 اردیبهشت با نام ورزش همگانی، امید و نشاط دانشجویی 
برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: اختتامیه هفته خوابگاه‌ها در 30 اردیبهشت ماه با حضور وزیر علوم در دانشگاه همدان برگزار می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویی با بیان اینکه حد مطلوب سرانه خوابگاه دانشجویی 14 مترمربع است بیان کرد: این حد مطلوب در حال حاضر برای خوابگاه‌های سطح کشور 10 مترمربع است.

وی گفت: از سوی درآمد اختصاصی صندوق و کمک‌های مردمی وزارت علوم، خوابگاه‌هایی که در رده 5 قرار گرفته بودند را شناسایی کرده و سعی به ارتقای رتبه آنها به رده 3 و 4 را داریم از  جمله دیگر برنامه‌های امسال افزایش ودیعه مسکن است که آن را به دو برابر افزایش می‌دهیم.

یزدان مهر گفت: وام ودیعه مسکن متأهلین در تهران از 7.5 میلیون تومان به 15 میلیون، در کلان شهرها از 6 میلیون به 12 میلیون و در مابقی شهرها از 4.5 میلیون به 7 میلیون افزایش پیدا کرده . همچنین به کمک معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری به دانشجویان متأهل نخبه 25 میلیون تومان وام ودیعه مسکن اعطا می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه صندوق رفاه دانشجویی و سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه هفته آینده در بحث مرمت، زیباسازی دانشگاه‌ها عملیاتی می‌شود .

رییس صندوق رفاه دانشجویی اعلام کرد: با تعدادی از داوطلبان ساخت خوابگاه وارد مذاکره شدیم که برای دانشگا‌ه‌های ما خوابگاه بسازند و بعد از 10 تا 15 سال که این خوابگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی است به دانشگاه واگذار شود البته باید گفت که زمین ساخت را دانشگاه در اختیار بخش خصوصی می‌گذارد.

یزدان مهر با بیان اینکه 21 خوابگاه از ظرفیت نهادهای عمومی و خیرین در حال ساخت است، عنوان کرد: اعطای مجوز به خوابگاه‌ها در گذشته از طریق تعاونی خوابگاه‌داران بود  سپس با تشکیل شورای نظارت و ارزشیابی این وظیفه به آنها سپرده شد.

وی افزود: امسال با توجه به رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و عادلانه‌سازی قیمت اجاره بها حتما این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود که به دانشجویان خود لیست خوابگاه‌های دولتی و خودگردان را که زیر نظارت شورای شهر تهران و شورای نظارت و ارزشیابی هستند ارائه کنند و تذکرات لازم را در خصوص خوابگاه‌هایی که تحت نظارت این شوراها نیستند بدهند.

رییس صندوق رفاه تأکید کرد: با نظر معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها قرار شد از 20 درصد دانشجویانی که توان پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه خود را ندارند هزینه‌ها به صورت نقدی دریافت نشود و آنها بعد از فارغ‌التحصیلی هزینه خود را بپردازند. در گذشته تنها به 10 درصد دانشجویان این اجازه داده می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار