طرح های کلان ملی در راستای اقتصاد مقاومتی تامین اعتبار می شوند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از تامین اعتبار طرح های کلان ملی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح‌های کلان ملی گفت: یکی از مسائل مورد توجه در شورای عتف، تقاضامحور کردن طرح های کلان است.

وی با بیان اینکه این مسئله در سال گذشته نهایی شده، ادامه داد: از آنجا که بعضی طرح‌ها متقاضی ندارند با کمک دبیرخانه برای جلب متقاضیان تلاش کردیم و طبق مصوبه شورای عالی این طرح ها کاملا حذف و از گردونه حمایت مالی خارج نشدند.

احمدی درباره بقیه طرح‌ها بیان کرد: شورای عالی عتف  در جلسه چند وقت پیش مصوب کرد، باید با همکاری دبیرخانه و سازمان برنامه، طرح های در راستای اقتصاد مقاومتی اولویت بندی و تامین اعتبار شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به تعداد طرح های کلان، یادآور شد: از 47 طرح، تنها 34 مورد متقاضی دارند که از بین آنها، طرح هایی  که در قالب اقتصاد مقاومتی هستند تامین اعتبار می شوند و امیدواریم با کمک سازمان برنامه تعیین اولویت ها برای این کار صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش وحید احمدی  معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به حذف ردیف بودجه طرح‌های کلان ملی از بودجه سال 95، قبلا اعلام کرده بود که طبق تشخیص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ردیف بودجه طرح‌های کلان حذف شد و به جای آن از ردیف‌های دیگر این اعتبار را تأمین می‌کنند.

وی یادآور شد: شورای عتف از قبل هم ردیف بودجه مستقل نداشت و یکی از مصوبات این بود که این شورای دارای ردیف مستقل باشد، اما هم اکنون ردیف بودجه مربوط به طرح‌های کلان نیز حذف شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور معتقد است که بودجه طرح‌های کلان از هفت هزار میلیارد بودجه وزارت علوم تامین می شود.

نظر شورای عتف به احیای این ردیف است و از این رو به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نامه ارسال کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار