قالیباف مطرح کرد؛

رضایت 91درصدی ناشران از محل و فروش نمایشگاه/معافیت 6ساله غرفه داران از پرداخت هزینه غرفه

شهردار تهران گفت:در طی نظر سنجی غرفه دارن رضایت 91 درصدی خود را از محل و میزان فروش در نمایشگاه امسال را ابراز کردند.

رضایت 91درصدی ناشران از محل و فروش نمایشگاه/معافیت 6ساله غرفه داران از پرداخت هزینه غرفه
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آیین امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران به منظور واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب که امروز (شنبه)در محل نمایشگاه های بین الملی شهر آفتاب برگزار شد، در خصوص جزییات این تفاهم نامه اظهار داشت:براساس این تفاهم نامه غرفه داران تا سال 1400یعنی 6سال از پرداخت هزینه های مکان غرفه معاف هستند و فقط هزینه تجهیزات را پرداخت می کنند.

وی افزود: با وجود اینکه ناشران در ابتدای نمایشگاه  از طول مسیر و میزان فروش ابراز نگرانی می کردند اما طی نظر سنجی آنها رضایت 91 درصدی خود را ابزار و خواستار برگزاری نمایشگاه در سال های آینده در شهر آفتاب بودند.

شهردار تهران بیان داشت: یکی ازبرنامه های شهری که از ابتدای کار خود در سمت شهردار تهران جز دغدغه های اصلی من به شمار می‌آمد و حتی از 10سال قبل ازآن مطرح بود بحث نمایشگاهای بین المللی بود که هم با ترافیک وهم با آلودگی هوا که ازچالش های مهم شهر هستند، در ارتباط است.

وی افزود: با انتقال نمایشگاه کتاب به محل مصلی مشکلی در رابطه با نمایشگاههای کتاب در شهر تهران حل نشد.

شهردار تهران بیان داشت: از دغدغه های مدیریت شهری بحث زیر ساختهای شهر است که باید به دست دولت انجام می‌شد اما میسر نشد،در همین خصوص کار احداث نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ازسال1390 آغاز و امسال به بهره برداری رسید وخوشحال هستیم این آغاز با نمایشگاه کتاب شروع شد.

قالیباف تصریح کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی است که در آن یک فضای عمومی و فرهنگی با جمعیت میلیونی مهیا شود و امضا این تفاهم نامه کمکی به اهل کتاب،فرهنگ ورسانه به ویژه رسانه مکتوب است.

وی تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه می تواند کمکی به تقویت حوزه نشر و مکتوب باشد چرا که تقویت حوزه نشر ارتباط مستقیمی با تقویت وجهه بین المللی کشور و نشان دادن تمایزها و برجستگی‌های تمدن ما دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری خواستار کمک به فرهنگ مکتوب کشور است گفت: سرمایه گذاری در حوزه نشر به معنی تقویت اقتدار ملی است که امیدواریم سال آینده بتوانیم نمایشگاه کتاب را در شرایط بهتری ازنظر بازدیدکنندگان وفضا برگزار کنیم.

*مسیر دور نمایشگاه تاثیری در میزان بازدید کنندگان نداشت

در ادامه جنتی وزیر فرهنگ وارشاد بیان داشت: فکرمی‌کنم یکی از آرزوهای بزرگ کشور ایجاد نمایشگاههای مستقل بین المللی بود زیرا  خیابان سئول جایگاه مناسبی برای برگزاری نمایشگاه نداشت.

جنتی گفت: با تلاش شهردار تهران پایه‌گذاری تاسیس نمایشگاههای بین المللی انجام شد که ظرف مدت چندسال و با همت شبانه روزی به بهره برداری رسید. 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار نمایشگاه برخی ار ناشران نگرانی خود را از مسیر طولانی ابراز کرده بودند، افزود: خوشبختانه مسیر دور تاثیری در میزان بازدیدکنندگان نمایشگاه نداشته و به مانند منزل جدیدی که همیشه دارای نقایص تاسیساتی است ،نمایشگاه امسال هم دارای نقایصی بود که امیدواریم سال آینده با تجربه امسال بدون نقص برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب امسال افزایش قابل توجهی از لحاظ فروش و میزان بازدیدکنندگان داشت.

*یکی از چالش های شهر تهران حمل ونقل عمومی است

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب گفت: مدیریت شهری نگاه ویژه ای به بحث فرهنگ دارد و طی تفاهم نامه امروز بین شهرداری و وزارت ارشاد مقرر شد که غرفه داران تا سال1400 از پرداخت هزینه غرفه معاف باشند.

قالیباف بیان داشت: این تفاهم نامه کمکی به حوزه نشر و فرهنگ است چرا که تقویت حوزه نشر به معنی تقویت اقتدار ملی و افزایش تعاملات با ملل دیگر است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب علاوه بر بحث فروش باید محلی برای گفت وگو بین ناشران و صاحب نظران باشد.

شهردار تهران ادامه داد: شهر تهران باچالش های زیادی در حوزه مدیریت شهری رو به رو است که طی 10سال گذشته توانستیم با اجرای 2برنامه در حوزه زیرساختی اقدامات جدی در این خصوص انجام دهیم.

قالیباف افزود: یکی از چالش های شهر تهران حمل ونقل عمومی است که تا کنون توانستیم 200کیلومتر مترو احداث کنیم و باید تا یک سال و نیم آینده 100کیلو متر دیگر به آن اضافه کنیم، همچنین با یک اقدام جهادی مترو شهر آفتاب نیز با 25هزار متر و 6ایستگاه امسال به بهربرداری رسید.

وی بیان داشت: چالش دیگر شهر تهران وجود یک نمایشگاه بین الملی بود به طوری که در سالهای 80و 81بر سر برقراری نمایشگاه کتاب بین دولت و شهرداری اختلاف شدیدی پیش آمد به گونه ای که شهرداری اقدام به بستن نمایشگاه به دلیل آلودگی هوا و ترافیک کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب ترافیک سنگینی در اتوبان چمران و همت ایجاد می کرد و آلودگی هوای زیادی را به همراه داشت به همین دلیل در سال 90کلنگ تاسیس شهر آفتاب به زمین خورد و سال 95به بهربرداری رسید.

قالیباف گفت: شهر آفتاب به مساحت 280هکتار دارای هتل ها و مراکز تجاری و رفاهی زیادی است که با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است که به غیر از مترو از بزرگراه های ساوه و آزادگان نیز قابل دسترسی است.

وی تاکید کرد: مهم ترین زیر ساخت شهری به ویژه در حل مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا احداث این گونه پروژه ها است.

شهردار تهران بیان داشت: امسال در پارکینگ شهر آفتاب بیش از 30هزار خودرو توقف کرد که اگر می خواست این تعداد خودرو در شهر پارک شود چه اتفاقی رخ می داد.

قالیباف در ادامه گفت: یکی از راه های پیشرفت کشور جلوگیری از ایجاد چالش های بی دلیل است که هماهنگی با مجلس ،دولت و قوه قضاییه و حتی تعامل با وزارت خانه ها باعث منفعت برای مردم می شود.

وی تاکید کرد: شهرداری امروز در تعامل با مجلس است که امیدواریم با این هماهنگی گام های جدی تری در جهت تقویت حوزه های زیرساختی شهر در برنامه ششم توسعه برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار