در رزمایش بزرگ امداد، نجات و درمان تهران بزرگ مطرح شد؛

امداد رسانی نیروهای بسیج در ساعات طلایی حادثه موثر است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:ا مداد و نجات نیروهای بسیج به دلیل ساختار مردمی آن ها قطعاً در ساعات طلایی حادثه موثر است.

امداد و نجات نیروهای بسیج قطعا در ساعات طلایی حادثه موثر استبه گزارش خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز (پنج شنبه) در رزمایش بزرگ امداد، نجات و درمان تهران بزرگ که در بوستان ولایت پایتخت برگزار شد؛ اظهار داشت: نیروهای بسیج با عنایت به گستردگی کار در زمان وقوع حادثه و به دلیل ساختار مردمی خود قطعا می توانند در ساعات طلایی حادثه حضور پیدادکرده و موثر باشند. 

وی با بیان اینکه ایران جزو حادثه‌خیز‌ترین کشورهای جهان است،گفت: تهران بزرگ نیز به دلیل وجود گسل ها و حوزه‌های آب ریز سیل حادثه‌خیز بوده و لازم است همواره آمادگی کامل در زمان مقابله با بحران انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص رزمایش بزرگ امروز سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، تصریح کرد: مانور امروز با ایجاد گردان‌های مربوط به مانور های مختلف که امروز توسط بسیج مستضعفان شکل گرفته علاوه بر اینکه مانور بزرگی محسوب می‌شود درجهت ارتقاع توانمندی های مقابله با بحران دارای کاهش خسارات جانی و مالی بسیار موثر است.

نجار با اشاره به اینکه این مانور موجب افزایش سطح آگاهی، ارتقا علمی و عملی برای دست به کار شدن نیروهای امداد بسیج مستضعفان و خرید زمان طلایی می‌شود، گفت: در این مانور یک بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده که در آن به بیماریابی و کار ارزشمند درمان می پردازند و پس از این مرحله اگر و ضعیت بیمار با اقدامات کادر پزشکی این بیمارستان صحرایی انجام نپذیرد به مراکز درمان شهری منتقل می‌شود.

گری یوئیس نماینده سازمان ملل در ایران و مدیر اجرایی  ‌‌‌‌‌‌UNدر کشورمان که در این رزمایش حضور داشت در باره این مانور، گفت: این رزمایش تمرین بسیار مهمی محسوب می شود چراکه تهران در برابر خطر زلزله قرار دارد و ما آماده ایم در برابر این خطر با سازمان مدیریت بحران ایران در جهت ارتقاع آمادگی‌های این کشور برای کاهش خطرات زلزله همکاری های وسیع و تنگاتنگی داشته باشیم.

گفتنی است در این رزمایش یک منطقه مسکونی با تمام امکانات شهری از جمله لوله آب، لوله گاز پمپ بنزین و حتی حضور افرادی زنده و فارق از آن آدمک های مانوری در نظر گرفته شده که به ترتیب حوادثی از جمله وقوع زلزله، ترکیدگی لوله های گاز وآب و حتی پمپ‌های بنزین اتفاق افتاده و برای مقابله با این حوادث نیروهای امداد بسیج به همراه حلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در جهت خرید زمان طلایی حادثه و امدادرسانی در صحنه حاضرشده و در جهت کاهش خسارات مالی و جانی شروع به فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار