بجنورد؛

راه اندازی خانه‌های هلال در خراسان شمالی

خانه‌های هلال در خراسان شمالی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر و ارایه خدمات انسان دوستانه و خیرخواهانه به این اقشار در صدد تشکیل خانه های هلال در یکی از روستاهای هر شهرستان هستیم.

شکوری نسب با اشاره به اینکه 10 امدادگر داوطلب با تمام تجهیزات در این خانه ها فعال می شوند، گفت: در مرحله بعد اولویت راه اندازی خانه های هلال در روستاهای در معرض آسیب و بعد از آن در محله های هر شهرستان خانه های هلال راه اندازی و آموزش ها ی لازم برای مقابله با حوادث به اعضای داوطلبان آن داده خواهد شد.

حسن شکوری نسب گفت: حوادث جاده ای 70 درصد از فعالیت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه سال 94 با وقوع 964 حادثه ،سالی پُر حادثه در خراسان شمالی بود، گفت: از این تعداد 613 مورد مربوط به حوادث جاده ای بود.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز امدادگران استان 90 حادثه جاده ای را پوشش دادند.

شکوی نسب گفت: در مانگاه عمومی و کلنیک تخصصی امام رضا(ع) بجنورد جمعیت هلال احمر استان با ارائه 14 نوع خدمت در بخش بهداشت،درمان و توانبخشی فعال بوده و میانگین 20 هزار نفر ماهانه از خدمات این بخش بهره مند می شوند.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان فعالیت های این کلنیک امسال با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی توسعه و فعالیتهای گذشته هم کیفیت بخشی می شود.

شکوری نسب از آغاز به کار در مانگاه عمومی هلال احمر شیروان تا پایان هفته ی هلال احمر نیز خبردادو گفت: در این درمانگاه خدمات دندان پزشکی،پزشک عمومی و توانبخشی به شهروندان ارائه خواهد شد.

گفتنی است: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته جمعیت هلال احمر نام گذاری شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.