اهواز؛

تشکیل کمیته مشاغل سبز در خوزستان

رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل کمیته مشاغل سبز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین نظری با بیان اینکه ایجاد مشاغل سبز یکی از سیاست‌ها و راهبردهای دولت تدبیر و امید است، بر لزوم تشکیل کمیته مشاغل سبز در استان تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست کشور منعقد و از استان‌ها نیز پیگیری این موضوع درخواست شده است.

نظری اظهار کرد: در راستای طرح مشاغل سبز شاخص‌هایی همچون کاهش آلودگی‌ها، کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از انرژی در واحدهای صنعتی در استان‌ها دنبال خواهد شد.

رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: بنابراین خواستار تشکیل کمیته‌ای به همین منظور با حضور سازمان محیط زیست، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان هستیم تا در این جهت حرکت و از این ظرفیت در استان استفاده کنیم.

کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اذعان کرد: بايد وضعيت جذب اعتبارات همه بخش‌های استان را بررسي كنيم و موضوع روند جذب و آسیب شناسی جذب اعتبارات فقط مختص مشاغل خانگی نباشد.
 
وی گفت: سرمایه در گردش موتور محرک توسعه اقتصادی و تولید است که یا از اعتبارات دولتی، یا از آورده بخش خصوصی و یا از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود و با توجه به محدودیت شدید اعتباری که اکنون وجود دارد، در راستای مدیریت منابع مالی باید به سمت و سوی سرمایه گذاری بخش خصوصی سوق پیدا کنیم.

 چنگلوایی بیان داشت: نوع تعامل میان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در زمینه سرمایه گردش و تامین منابع مالی استان کمک کند و پیشنهاد می‌کنم در جلسه‌ای تمام دستگاه‌ها و بانک‌های استان حضور یابند تا تک‌تک مشکلات و موضوعات مطرح شود زیرا با کلی‌گویی به جایی نخواهیم رسید و باید با جزئی نگری وارد کار شویم.

سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان اذعان کرد: قطعا سهم عمده‌ای از مشاغل خانگی مربوط به بانوان است، اما آماری که در خصوص جذب اعتبارات مشاغل خانگی در این نشست مطرح شد، به تفکیک آقایان و بانوان نبود.

 وی افزود: کمیته امور بانوان عضو کارگروه‌های مرتبط با اشتغال نیست و با توجه به این‌که با تعامل با صندوق کارآفرینی امید، بخش عظیمی از طرح‌ها را به این صندوق هدایت کردیم، خواستار عضویت کمیته امور بانوان در کارگروه تخصصی اشتغال هستیم تا بتوان در جذب طرح‌ها و هدایت آن‌ها به بانک‌ها کمک کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.