یو‌اس‌ای تودی: نام 36 آمریکایی در اسناد جدید پاناما

انتشار اسناد جدید، نقش 36 شهروند آمریکایی را در رسوایی مالیاتی پاناما مشخص کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یو‌اس‌ای تودی؛ سازمان های روزنامه نگاری که اسناد درز پیدا کرده پاناما را مورد بررسی قرار داده اند، روز دوشنبه حجم عظیمی از اطلاعات، شامل نام 360 هزار فرد و شرکت که در کشورهای خارجی از بهشت های مالیاتی استفاده می کردند را منتشر کردند. در میان این اسامی، نام 36 آمریکایی نیز با اتهامات فساد مالی قرار گرفته است.

کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران، که اولین بررسی سطح اسناد پاناما را در ماه آوریل رسانه ای کرد، تعدادی از این اسامی را با جزییات بررسی ارائه داده است؛ اما اطلاعات چندانی درباره بیشتر آن ها منتشر نکرده است.

کنسرسیوم کل 11.5 میلیون سند را منتشر نکرده است، بلکه به بررسی دقیق آن ها پرداخته تا اطلاعات حساس و شخصی افراد منتشر نشود. تا به امروز اطلاعات درز پیدا کرده از اسناد پاناما تنها در اختیار کنسرسیوم قرار داشته و بیش از 100 رسانه از 80 کشور جهان در بررسی آن ها نقش داشته اند. اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه شامل بخشی قابل جست و جو است که در آن می توان ارتباط افراد را با شرکت های زیرمجموعه موساک فونسکا مشخص کرد.

حساب های خارج از کشور از سوی ثروتمندان بسیاری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که ساخت این حساب ها قانونی است، افراد و شرکت های بسیاری از آن ها برای فرار از مالیات و فعالیت های غیرقانونی استفاده می کنند.

کنسرسیوم در اعلامیه ای در وبسایت خود نوشته است که وجود نام یک فرد در این اسناد به معنای مجرم بودن آن ها نیست، چرا که حساب های خارجی استفاده های قانونی بسیاری به همراه دارند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار