سازمان‌دهی نهاد بین‌المللی اقتصادی برای جلوگیری از فرسایش مالیاتی

صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل متحد و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای جلوگیری از فرسایش مالیاتی یک نهاد بین‌المللی اقتصادی تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی همکاری‌های خود را برای گسترش ابزارهای مالیاتی و توسعه استانداردهای جدید جهت توقف فرسایش مالیاتی اعلام کردند. سازمان ملل متحد و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز با پیوستن به بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در ارائه یک سیستم مالیاتی مؤثر برای اقتصادهای درحال‌توسعه، همکاری خواهند کرد.

تلاش نهادهای بین‌المللی اقتصادی برای یک طرح اقتصادی مدون، چند هفته پس از انتشار «اسناد پاناما» و افشای پول‌شویی گروهی از چهره‌های معروف و مخفی کردن دارایی‌های خود در پناهگاه‌های مالیاتی، ارائه شده است.

رابرت استاک – معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا – روز گذشته طی سخنرانی در دانشگاه نیویورک گفت: افشای اسناد پاناما درحرکتی غیرقابل‌پیش‌بینی به شکسته شدن پنهان‌کاری برخی افراد و مؤسسات منجر شد. شفافیت این موضوع نباید نادیده گرفته شود.

بر این اساس، وزاری اقتصادی و روسای بانک‌های مرکزی 20 اقتصاد بزرگ دنیا هفته گذشته در نشستی که در واشینگتن برگزار شد متعهد به مجازات کشورهایی شدند که در مسئله پاناما همکاری داشته‌اند. آن‌ها همچنین تدوین قوانین جدید مالیاتی برای جلوگیری از بهره‌کشی مالی و اشتراک‌گذاری اطلاعات مالیاتی را در رأس تصمیمات خود قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار