بخش خصوصی یار کمکی ارائه خدمات برای بخش دولتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: قرار نیست بخش اعظم ارائه خدمات را بخش خصوصی بر عهده گیرد بلکه بیمارانی که خواهان خدمات بیشتر و بهتری بوده و از نظر مالی توان ورود به بخش خصوصی را دارند، به این بخش مراجعه می کنند.

دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که رضایت مردم با اجرای طرح تحول حاصل شده و محاسن طرح از معایب آن بیشتر است، خاطرنشان کرد: باید بخش دولتی از تجهیزات بیشتر و مناسب تری برخوردار باشد تا بیمار برای دریافت خدمات مطلوب به بخش خصوصی مراجعه نکند.

وی با تاکید بر این که اساسا بخش خصوصی یار کمکی برای بخش دولتی است، گفت: قرار نیست بخش اعظم ارائه خدمات را بخش خصوصی بر عهده گیرد بلکه بیمارانی که خواهان خدمات بیشتر هستند و از نظر مالی توان ورود به بخش خصوصی را دارند ،به این بخش مراجعه کنند.

شادنوش با اشاره به این موضوع که تحولات حوزه آموزش پزشکی دقیق و به جا بود، تصریح کرد: ابلاغ هایی که در این زمینه انجام می شود کارساز بوده و امیدواریم به خوبی اجرایی شود و در جمع بندی فواید حاصل شده بیشتر از معایب است.

وی با بیان اینکه در نظام سلامت پس از یک رویکرد طولانی مدت در سیاست‌ها و نگرش ها به امر سلامت، فرصت و شجاعتی برای تغییرات ایجاد شده است، یاد آور شد: تغییرات باید در مسیر سازندگی کشور باشد و طبیعی است که هر طرحی اجرایی شود با نواقصی همراه است اما این دلیل نمی شود که تمام مشکلات سلامت را حاصل اجرا شدن طرح تحول بدانیم.

به گفته شادنوش با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و نکات مثبتی که به دنبال داشته اثرات منفی هم دیده می شود و طبیعی است هر پروژه ای که اجرایی شود از اشتباه مبرا نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.