نیویورک تایمز: اوج‌گیری اختلافات میان ترامپ و مقامات ارشد جمهوری‌خواه

ترامپ در تازه‌ترین رویارویی خود با پال رایان، با ریاست وی بر مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تهدید دونالد ترامپ – نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان – برای جلوگیری از ریاست پال رایان – رئیس مجلس نمایندگان آمریکا – بر مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در کلیولند، شکاف میان این نامزد جنجالی با مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه و بویژه بالاترین مقام سیاسی منتخب این حزب را عمیق‌تر از گذشته کرده است.

ترامپ در مصاحبه‌های تلویزیونی خود که شب گذشته (یکشنبه) پخش شد نیز نشان داد چندان تمایلی به آشتی با رهبران ارشد حزب جمهوری‌خواه از جمله پال رایان که تاکنون بارها خواستار پایبندی او به اصول اولیه حزب شده است، ندارد. وی در یکی از این مصاحبه‌ها خطاب به مجری شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت: "من آنچه را که باید انجام می‌دهم. میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکا تاکنون به من رای داده‌اند و بنابراین من هم باید به اصولی که طبق آنها مردم به من رای داده‌اند، پایبند باشم."

اختلاف نظر ترامپ با مقاماتی که در حزب جمهوری‌خواه معتقدند از حق بیشتری نسبت به ترامپ برای تعیین خط مشی سیاسی و ایدئولوژیک حزب برخوردارند، هر روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد که آخرین آنها درمورد برگزاری نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در کلیولند است. 

تاکنون چهار نامزد از 5 نامزد آخر ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه یعنی جرج بوش پدر، جرج بوش پسر، جان مک‌کین و میت رامنی اعلام کرده‌اند که در نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در کلیولند که انتظار می‌رود ترامپ در آن رسما به عنوان نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شود، شرکت نخواهند کرد.

پال رایان نیز که طبق سنت حزب جمهوری‌خواه، ریاست تشریفاتی این نشست را برعهده دارد، عنوان کرده است که هنوز آمادگی لازم برای حمایت از ترامپ را ندارد و همین مسئله باعث شده است که ترامپ در مصاحبه‌های مختلف تلویزیونی تهدید کند که مانع از ریاست وی بر این نشست خواهد شد.

این اختلاف نظرها باعث شده است که شرکت‌های بزرگی که معمولا برای تبلیغ خود هزینه تشکیل نشست‌های نهایی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای معرفی نامزدهای نهایی خود را متقبل می‌شوند نیز استقبال لازم را از نشست مجمع ملی جمهوری‌خواهان در کلیولند به عمل نیاورند و به همین دلیل، حزب جمهوری‌خواه در فاصله تنها 10 هفته تا برگزاری این نشست، با 7 میلیون دلار کسری بودجه مواجه شده است.

با کناره‌گیری تد کروز – سناتور تگزاس – و جان کیسیک – فرماندار اوهایو – از رقابتهای درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه، می‌توان گفت که جمهوری‌خواهان به نوعی نزاع تلخی که ممکن بود بر سر تعیین نامزد نهایی حزب مقابل دیدگان میلیونها بیننده تلویزیونی رخ دهد را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما اختلاف‌نظرها با ترامپ هنوز ممکن است این حزب را با بحران جدیدی در نشست مجمع ملی حزب رو به رو کند.

بسیاری از فعالان محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه از ترامپ خواسته‌اند پیش از نشست مجمع ملی حزب در کلیولند گزینه‌های احتمالی موردنظر خود برای حضور در کابینه و دادگاه عالی و حتی معاون رئیس جمهور را مشخص کند تا شاید از این طریق بتواند بخشی از نگرانی‌ها و اختلافات داخلی خود با مقامات جمهوری‌خواه را مرتفع کند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
37 ساله داریم پوز ریس جمهورهای امریکا را یکی یکی میزنیم//انشاا.. حالا نوبت بزامپه
آخرین اخبار