تغییر موضع ترامپ درباره اخذ مالیات از افراد ثروتمند

نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرح افزایش مالیات ثروتمندان دفاع کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دونالد ترامپ،" نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخلاف آنچه پیش از این اظهار داشته بود، اعلام کرد: مالیات افراد ثروتمند باید افزایش یابد؛ ولی طرح‌های مالیاتی من در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، با کنگره به مذاکره گذاشته خواهد شد.

ترامپ در مصاحبه با ان بی سی تاکید کرد: من به صراحت اعلام می‌کنم که برای افراد ثروتمند میزان مالیات باید افزایش یابد، شما این مساله را به خوبی می‌دانید. طرح‌های مالیاتی فعلی من که متمرکز بر کاهش مالیات برای طبقه متوسط و کسب و کارها و افزایش مالیات برای افراد ثروتمند است، ممکن است با مذاکره با کنگره دچار تغییراتی شود.

ترامپ با بیان اینکه مشکلی با افزایش مالیات ثروتمندان ندارد، از پیشنهاد قبلی خود مبنی بر کاهش مالیات تمام اقشار جامعه آمریکا عقب‌نشینی کرد و یکی از سیاست‌های اصلی حزب متبوع خود را که سابقه آن به دهه 1990 برمی‌گردد، زیر پا گذاشت. وی در این باره گفت: من مایلم مالیات بیشتر پرداخت کنم، و می‌دانید چیست؟ ثروتمندان مایل به پرداخت مالیات بیشتری هستند.

پس از پیروزی‌های متعدد ترامپ در انتخابات درون حزبی ایالت‌های مختلف آمریکا، وی از نامزد نهایی شدن خود در این حزب اطمینان کسب کرده است و در مصاحبه و سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهد به ارائه جزئیات بیشتری از سیاست‌های مالی و اجتماعی خود می‌پردازد.

پیش از این، نمایندگان حزب دموکرات و همین اواخر "هیلاری کلینتون،" پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بارها بر حمایت از افزایش مالیات بر ثروتمندان تاکید کرده بودند. ترامپ پیش از این وعده داده بود حداکثر مالیات در آمریکا را از 39.6 درصد به 25 درصد کاهش دهد؛ اما حالا از افزایش آن سخن به میان آورده است.

ترامپ همچنین از افزایش حداقل دستمزد در آمریکا حمایت کرد و گفت: من نمی‌دانم مردم چطور با دستمزد 7.25 دلار در هر ساعت زندگی می‌کنند. البته من ترجیح می‌دهم که هر ایالتی به طور مجزا در خصوص حداقل دستمزد برای خودش تصمیم گیری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار