یزد:

ایجاد کارگروه جداگانه ای برای رسیدگی به اشتغال بانوان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد: خواستار ایجاد کارگروه جداگانه ای برای رسیدگی به اشتغال بانوان شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ خامسیگفت : در حال حاضر در یزد 65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می دهند و عمدتا نرخ بیکاری استان از بیکاری بانوان سرچشمه می گیرد .

فخرالسادات خامسی هامانه افزود : متاسفانه برخی از زنان تمایل کمی به کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند و ترجیح می دهند در امور اداری و اجرایی به دلیل ریسک پذیری پایین، به فعالیت مشغول شوند. 

وی گفت : استان یزد دارای پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری ، نساجی و صنایع دستی است و دولت حمایت های خوبی از این بخش دارد و این مهم می تواند زمینه اشتغال زنان را به خوبی فراهم کند .

خامسی هامانه در پایان سخنان خود ، تصریح کرد : عدم تمایل زنان و خانواده های آن ها به کارآفرینی ، نیاز به آموزش در این حوزه را مشخص می کند که لازم است آموزش و پرورش در این زمینه و منطبق با نیاز استان ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مردم یزد داشته باشد . 

گفتنی است در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گزارشی از آخرین وضعیت ثبت اطلاعات شاغلین در سامانه رصد اشتغال استان توسط دستگاههای اجرایی ، طرح درخواست جهاد کشاورزی استان در رابطه با پشتیبانی مشاغل خانگی و آخرین تغییرات نرخ بیکاری در استان ارائه شد. 
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: بانوان ، اشتغال ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.