زاهدان؛

کشف 2.5 تن مواد مخدر در هنگام انتقال

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای چندین عملیات موفقیت‌آمیز علیه قاچاقچیان و کشف 2.5 تن مواد مخدر در مرزهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان; سردار رهامبخش حبیبی گفت: در نخستین عملیات، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی، از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور آگاه و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، به پوشش کامل نوار مرزی پرداختند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزداران به سمت آنها تیراندازی کردند که پس از این درگیری مسلحانه به دلیل عدم توانایی مقابله با ماموران، ضمن رها کردن محموله مواد مخدر با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه به عمق کشور پاکستان متواری شدند.

این مسؤول ادامه داد: مرزداران به دلیل تاریکی شب با رعایت اصول ایمنی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، منطقه را تا سحرگاه تحت پوشش خود قرار داده و سرانجام با همکاری ماموران انتظامی موفق شدند در درگیری با قاچاقچیان مسلح مقدار یک تن و 166 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مشتقات آن را به همراه یک دستگاه خودرو کشف و ضبط کنند.

وی گفت: ماموران هنگ مرزی سراوان در عملیات دیگری در ارتفاعات مناطق مرزی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح موفق شدند بیش از 380 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک همراه با یک دستگاه خودرو را کشف و ضبط کرده و دو نفر قاچاقچی مواد مخدر را در نیز دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه بیش از 2 تن و 511 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری دو نفر قاچاقچی مسلح و سه دستگاه خودرو طی 48 ساعت گذشته از قاچاقچیان به دست آمده است، گفت: مرزداران منسجم‌تر و استوارتر از گذشته به پاسداری از مرزهای جنوب شرق کشور می‌پردازند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.