انصاری در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید:

تعامل دولت و مجلس باعث رضایتمندی مردم خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تعامل دولت و مجلس باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

تعامل دولت و مجلس باعث رضایتمندی مردم خواهد شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید که امروز (شنبه 18 اریبهشت) در محل مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به تعامل میان دولت و مجلس اظهار داشت: مسئله تعامل دولت و مجلس در کارایی هر چه بیشتر این دو قوه و هم‌چنین رضایت‌مندی مردم تأثیرگذار خواهد بود.

وی افرود: عمده‌ترین وظایف مجلس در دو حوزه نظارت و قانون‌گذاری است و باتوجه به آمارهای بسیار زیادی که از طرح‌ها و لوایح در دوره‌های گذشته مجلس وجود دارد باید گفت که الزاماً دولت و مجلس خوب دولت و مجلسی نیستند که تعداد طرح‌ها و لوایح آنها زیاد باشد چرا که ما تعداد زیادی قانون اجرا نشده در کشور داریم.

انصاری در ادامه تصریح کرد: در مجلس هشتم از مجموع 703 لایحه و طرح فقط تعداد 194 عنوان به تصویب رسیده است که نشان می‌دهد 4 ساله عمر مجلس تنها همین تعداد قانون را می‌تواند به تصویب برساند و باید نمایندگان مجلس عزم خود را در همین تعداد از قوانین معطوف کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون بعد از 9 دوره قانون‌گذاری در کشور باید دید نظام تقوینی ما بهبود یافته یا ضعیف‌تر شده و ما می توانیم در دوره بعد نواقص را در دولت و مجلس برطرف کنیم تا کارایی دو قوه افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار