همدان؛

تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان در انتظار 300 میلیارد ریال اعتبار

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است.

تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان در انتظار 300 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: برای ساخت بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان زیر ساخت لازم انجام شده است اما برای تکمیل نهایی این طرح نیازمند اعتبارات لازم هستیم.


بختیاری فر افزود: از تصفیه خانه فاضلاب همدان هنوز صد درصد رونمایی نشده است و به این علت نتوانسته ایم کیفیت لازم را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب همدان یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های کشور است و مطابق استانداردها بوده و حتی می توان گفت که کیفیت آب آشامیدنی را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: می توان این فاضلاب تصفیه شده را به منابع زیر زمینی تزریق کرد چرا که طبق استاندارد زیست محیطی بی او تی این آب باید 50 باشد تا بتوان آن را در محیط رها کرد اما در طرح فاضلاب همدان این آب با بی او تی پنج قابلیت آزادسازی و استفاده برای نیروگاه و یا بخش کشاورزی را دارد.

تصفیه خانه فاضلاب همدان برای جمعیتی معادل پانصد هزار نفر در دو بخش مایع و لجن طراحی شده و فاضلاب شهرهای همدان، بهار، جورقان، صالح آباد، لالجین و مریانج با اجرای شصت کیلومتر شبکه اصلی به تصفیه خانه منتقل می شود و پیش بینی شده است این طرح تا پایان امسال به بهره برداری کامل در دو بخش برسد.

در شهرستان همدان 697 کیلومتر شبکه جمع آوری سنتی و مدرن فاضلاب با صد و شانزده هزار و چهارصد و ده انشعاب وجود دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار