ایلام؛

هشت خرداد زمان آغاز به كار مجلس دهم

با پایان یافتن مرحله دوم انتخابات و مشخص شدن چهره نمایندگان و تركیب خانه ملت، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشت خرداد ماه آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت كشور هشتم اعلام كرد كه بر پایه برنامه‌ریزی ‌های انجام شده هشتم خرداد روز آغاز به كار مجلس دهم خواهد بود.

بر اساس نتیجه انتخابات روزهای هفت اسفند 94 و 10 اردیبهشت 95، تركیب مجلس دهم نسبت به مجلس نهم 75 درصد تغییر یافته و 216 نماینده كنونی مجلس حذف شدند و از میان 290 نماینده تنها 73 نفر از نمایندگان مجلس نهم موفق به راهیابی به مجلس دهم شدند.

ایلام نیز مانند بسیاری از مناطق كشور از استان هایی بود كه هر سه نماینده كنونی آن از گردونه مجلس دهم بیرون ماندند و جای خود را به چهره های جدید دادند.

در پایان انتخابات هر دو حوزه انتخابیه استان و با شمارش آرا مرحله دوم در 10 اردیبهشت 95، جلال میرزایی و سلام امینی به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه اصلی ایلام راهی مجلس دهم شدند
در حوزه انتخابیه اصلی دهلران نیز شادمهر كاظم زاده در رقابت با علی محمد احمدی راهی مجلس شد تا با این نتایج هر سه نمایندگان مجلس نهم استان ایلام تغییر كنند و به جای آنان چهره های جدید راهی خانه ملت شوند.

میرزایی با كسب 62231 رای نفر اول و سلام امینی با 61338 رای نفر دوم حوزه انتخابیه ایلام شدند تا هر دو در مجلس دهم نمایندگی مردم این حوزه را بر عهده گیرند.

شادمهر كاظم‌زاده نیز در مرحله دوم انتخابات با كسب 51604 رای به عنوان نماینده مردم دهلران راهی مجلس دهم شد. با این نتایج تركیب نمایندگان مجلس نهم در استان ایلام به طور كامل عوض شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، انتخابات ، مجلس ، 8خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.