عارف در مراسم گرامیداشت هفته معلم؛

موضوع مینو خالقی باید به صورت جدی پیگیری شود/رونق اقتصادی اولویت برنامه‌ها در مجلس دهم است

منتخب مردم تهران گفت: رونق اقتصادی اولویت برنامه‌ها در مجلس دهم است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مراسم گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری ضمن تبریک این روز به جامعه معلمین کشور درباره خلق حماسه انتخابات توسط مردم  اظهار داشت: از ملت ایران به خاطر حضور پر معنا و با نشاط در این رویداد سیاسی تشکر می‌کنم ملت ما حماسه‌ای را در هفتم اسفند خلق کرد و آن را در 10 اردیبهشت تکمیل کرد.

وی افزود: متاسفانه در منطقه خاورمیانه تمام کشورها دچار آشوب و جنگ هستند و احساس ما این است که ایران با کمک ملت خود می‌تواند در کاهش این آشوب‌ها نقش ویژه‌ای داشته باشد.

عارف با اشاره به شعارهای انتخاباتی لیست امید گفت: قطعا رونق اقتصادی یکی از برنامه‌های ما در مجلس آینده است البته مبنای حرکت ما اخلاق خواهد بود زیرا در نظام‌های ارزش هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از انتخابات یک سری بد اخلاقی‌ها را شاهد بودیم به طور مثال در مورد منتخب مردم اصفهان عکس‌های منتشر شد که منجر به التهاب‌های در فضای سیاسی کشور شد.

عارف در ادامه افزود: بنده این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده‌ام و روز دوم فرودین با خانم مینو خالقی جلسه مفصلی داشته ام اما چون مبنای کار ما آرامش است این مساله را رسانه‌ای نکردیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ضمن اعلام نارضایتی خود از شرایط موجود اظهار داشت: متاسفم برای کسانی که خود را دین دار می‌دانند اما برای حذف رقیب از صحنه سیاست عکس‌های جعلی را منتشر می‌کنند.

وی افزود: من در 40 روز گذشته نسبت به این موضوع موضع گیری نکرده‌ام اما در حال حاضر احساس می‌کنم این مساله باید حل شود زیرا طبق متن قانون اگر کسی در انتخابات رای بیاورد و سندی پس از آن علیه وی منتشر شود موضوع فقط در زمان صدور اعتبار نامه و در مجلس قابل رسیدگی است.

عارف با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور، گفت: خط  فقر در حال حاضر بسیار نگران کننده است و ما خوشحالیم که در این شرایط بحرانی رهبر انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را مطرح کرده است مجلس و دولت به همراه دانشگاه برای عملی کردن فرمایشات رهبری کار سنگینی را در پیش دارد.

وی با اشاره به اهمیت کار دانشگاهیان در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی موضوع علم و فناوری است باید سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی ایران به 50 درصد برسد که این کار مهم بر عهده دانشگاهیان است و اگر بخواهیم به رشد کافی در کشور برسیم راهی جز اعتماد به اقتصاد دانش بنیان نداریم.

عارف ضمن تشکر از معلمین گفت: متاسفم که باید بگویم در یک ارزیابی کلی به تزکیه در کشور کم پرداخته‌ایم و این همه آسیب‌های اجتماعی که امروزه به بحران تبدیل شده است حاصل همین اشتباه است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: دو سند مهم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که این دو سند درباره تعلیم و تربیت در نظام آموزشی و همچنین مربوط به تحول در نظام آموزش و پرورش کشور است که باید سر لوحه فعالیت‌ها قرار بگیرد.

عارف با بیان اهمیت جایگاه معلمی در کشور گفت: باید ابتدا منزلت اجتماعی معلم‌ها بالا برود معلمی که معیشتش در خطر است نمی‌تواند الگو مناسبی برای جامعه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار